Autostrada Sibiu – Pitești: Lucrările la tunelul de la Momaia, pe lotul 4, vor dura aproape 4 ani, anunță secretarul de stat Scrioșteanu

Sibiu-Pitești PORR Lot 4

Constructorul PORR (Austria) va avea nevoie de aproape 4 ani pentru finalizarea tunelului de la Momaia pe lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, după o verificare pe șantier.

Lotul 4, Curtea de Argeș – Tigveni, are o lungime de 10 kilometri, iar cea mai grea lucrare este tunelul din zona dealului Momaia, tunel cu o lungime de 1,3 kilometri. Lucrările au început în această primăvară, iar termenul final de execuție este de 44 de luni.

„Am fost pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești în locul în care începe construirea primului tunel de autostradă în zona montană, pentru care antreprenorul a început lucrările pregătitoare. Tunelul are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

câte 2 benzi pe sens și acostamente

sistem de ventilație

sistem de evacuare

iluminat public

sistem de comunicare

câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.

Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare. In luna ianuarie, anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană, care prevede și construcția acestui tunel de autostradă”, a afirmat Ionel Scriosteanu.

De la Pitești la Curtea de Argeș (Lotul 5), Astaldi ar trebui să termine lucrările în 2025, iar pe lotul 3 Tigveni – Cornetu cu o lungime de 37 km să înceapă execuția cel târziu în vara anului viitor (12 luni proiectare/45 execuție). Pe Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km), cel mai greu dintre cele cinci loturi, Asocierea Mapa – Cengiz are termen de proiectare de 18 luni calculat din iulie 2022.

Și UMB va începe la vară lucrările pe A1 Lugoj – Deva cu tuneluri/ecoducte de 2 kilometri lungime, dar într-o zonă cu un relief mai ușor.

Comentarii

  1. Referitor la lotul Lugoj -Deva:
    Vineri 26 mai pe tronsonul de DN (Holdea- Margina) s-a produs un accident de circulatie care a blocat pe ambele sensuri circulația pana la 10 ore.
    Nu am vazut nicio stire desi blocajul pornea din apropiere de Timișoara pe circa 45 km si aproximativ la fel si pe celalalt sens.
    Drumarii vostri nu au putut degaja DN, Politia habar nu avea sa direcționeze intr-un fel traficul, la 112 nu aveai cu cine sa vorbesti cand in trafic erau zeci de autocare cu copii care asteptau de 6 sau 7 ore degajarea drumului national.
    Copii blocați in trafic!
    Nu stiu daca întelegi?
    😶
    Nu sunteti capabili sa degajati un camion rasturnat in apropiere de Holdea-Margina si vorbiti de tunele la scadenta!
    V-a cuprins utopia de cand cu rocada?
    😵

  2. Basescule ,tu-ti gura mt ,Romania nu are nevoie de autostrazi ,de parca astea se fac in doi ani ,cretinul naibii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *