Fenomenul shrinkflation/ Cumpărătorii din Marea Britanie văd la raft tot mai multe produse cu gramaj redus, dar cu prețuri mari

dublu-standard.-magazin Magazin supermarket, sursa Pexels.com

Cumpărătorii britanici devin din ce în ce mai conștienți de “shrinkflation”, în condițiile în care producătorii de alimente reduc dimensiunile pachetelor, în timp ce practică prețuri identice sau mai mari decât înainte.  

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Două treimi dintre consumatori au observat că unele produse s-au micșorat, iar 83% sunt îngrijorați că această tendință este în creștere, potrivit unui studiu realizat de Barclays, citat de Bloomberg. Potrivit studiului, ciocolata, chipsurile, biscuiții și batoanele sunt cele mai probabile candidate la “shrinkflation”. Adică le scade gramajul, dar prețul nu se schimbă. Dimpotrivă, chiar crește în unele cazuri.

Inflația alimentară se dovedește a fi deosebit de persistentă în Marea Britanie, ceea ce a dus la acuzații potrivit cărora supermarketurile și producătorii de alimente mențin prețuri mai mari.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Producătorii de alimente au ripostat, afirmând că transferă prețurile mai mici către consumatori cât de repede pot.
Pentru a economisi bani, consumatorii s-au orientat către magazinele de tip discount Aldi și Lidl și au cumpărat produse  sub mărcile proprii ale magazinelor.

Potrivit Barclays, aproximativ o cincime dintre cumpărători nu mai cumpără produsele care au fost micșorate, preferând să cumpere în vrac pentru un raport calitate-preț mai bun.