Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) anunță că BMW România se retrage oficial din asociație, potrivit unui comunicat de presă.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile – APIA, prin reprezentanţii săi, a luat act de decizia unilaterală a Societăţii BMW România SRL de a se retrage din asociaţia noastră, oferindu-ne unele motive care nu s-au regăsit ulterior în Comunicatul de presă din februarie 2023 în care invoca o altă explicaţie a acestei acţiuni a reprezentanţei BMW România SRL”, potrivit comunicatului de presă.
APIA transmite că prin vocea Danei Popescu, având funcţia de e-mobility Manager care a reprezentat BMW România în dialogul cu APIA, în timpul Adunării Generale APIA din data de 15 Septembrie 2022, a fost solicitat un statut special pentru BMW România în cadrul APIA, iar această cerinţă a fost respinsă, APIA spunând că „își respectă membrii şi nu îi tratează preferenţial pe niciunul dintre aceştia”.
„În data de 13 decembrie 2022, în cadrul întâlnirii de la Ministerul Mediului, la propunerea dlui. Tanczos Barna, Ministrul Mediului, a fost prezentată suma de 75.000 Euro ca limită/plafon de acces la Programul Rabla Plus. Prezentă la această întâlnire, dna. Popescu a exprimat acordul expres al BMW România pentru această limită.
În acest context, comunicatul BMW România din data de 10 Februarie 2023 în care Dl. Reiter consideră ca nu a fost reprezentat la negocierile cu Ministerul Mediului nu poate decât să ridice mari semne de întrebare despre comunicarea din interiorul reprezentanţei BMW România. De asemenea, nu putem să nu remarcăm că de la momentul acordului dat de către dna. Popescu cu privire la suma propusă de Minister de 75.000 euro şi momentul reacţiei dlui. Reiter faţă de această propunere au trecut mai mult de 2 luni”, spune APIA.
Consiliul Director APIA transmite că decizia unilaterală de retragere a BMW România din APIA nu are legătură cu interesele comune ale operatorilor din piaţa auto pe care APIA le apără.
„Începând cu data de 15 Septembrie 2022, când s-a decis ca Asociaţia noastră să devină organizaţia care reprezintă interesele întregii Mobilităţi din România, au fost realizate numeroase acţiuni şi proiecte menite să dezvolte industria în folosul companiilor şi consumatorilor de Mobilitate – a se observa, între altele, proiectul de impulsionare a construirii unei reţele reprezentative de staţii de încărcare pentru automobilele electrice, Programul Rabla Plus Comercial şi altele. Rezultatele obţinute deja de APIA – de care beneficiază şi BMW România – sunt cunoscute. În continuare, APIA invită BMW România să se alăture eforturilor noastre de a construi o piaţă favorabilă unei mobilităţi verzi, sustenabile pentru a înscrie România în efortul UE de eliminare a tuturor surselor de poluare şi de emisii de gaze de seră datorate industriei de Mobilitate, în conformitate cu deciziile luate de Comisia Europeană, Consiliul şi Parlamentul European”, mai transmite comunicatul de presă.