Ghinea, despre negocierile pe PNRR cu Comisia Europeană: Energia și reformele fiscale sunt domeniile în care sunt divergențe / Comisia a acceptat finanțarea a 434 de km de autostradă

PNRR - cheltuială pe componente sursa Economedia Foto: PNRR - cheltuială pe componente (sursa Economedia)

Comisia Europeană a acceptat deja propunerea guvernului de a primi cea mai mare alocare pentru transporturi dintre toate statele membre UE, dar există diferențe de opinie în ce privește energia și reformele fiscale, a declarat ministrul MIPE, Cristian Ghinea, potrivit unui comunicat al instituției.

„Avem multe lucruri remarcabile în PNRR deja agreate cu Comisia. Vom rămâne cu o alocare semnificativă pentru rutier, la fel și pentru feroviar, ceea ce face ca România să primească de departe cea mai mare alocare pentru transporturi, comparativ cu alte state. Finanțarea a 434 de km de autostradă prin PNRR este un succes al negocierilor cu Comisia Europeană, dar în același timp presupune un efort consistent pentru a finaliza analiza costurilor în această fază, înainte de adoptarea oficială a Planului (…) Reformele fiscale și energia sunt domeniile cu unele puncte sensibile de discutat și unde mai există diferențe de opinie între Guvernul României și Comisia Europeană. Le vom lămuri în aceste zile”, a mai spus Ghinea.

Reamintim că România a cerut ca din PNRR să finanțeze construcția autostrăzii A7 (Ploiești – Bacău – Pașcani), precum și a capetelor autostrăzii A8 – ambele urmând să lege Moldova de restul țării.

În ceea ce privește reformele fiscale, cele mai importante sunt scăderea plafonului pentru microîntreprinderi (după ce PSD l-a majorat la un milion de euro, de la 100.000 de euro), precum și eliminarea distorsiunilor și stimulentelor fiscale excesive la impozitul pe venit, profit și contribuții.

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, se va afla în perioada 8-9 iulie la Bruxelles, unde va avea întâlniri cu Margrethe Vestager, vicepreședinte al Comisiei Europene și cu echipele tehnice care lucrează din partea Comisiei pe PNRR și pe viitoarele Programe Operaționale.

Până în prezent, majoritatea componentelor și sub-componentelor din PNRR au ajuns la o formă agreată cu Comisia Europeană, potrivit comunicatului MIPE.

”Procesul în care suntem angrenați cu Comisia este și unul de negociere. De facto, cele mai multe investiții propuse sunt agreate, scopul vizitei la Bruxelles este să agreăm și reformele incluse în PNRR. Comisia vrea să se asigure că avem stabilitate fiscală, că vom putea mări pensiile în ritmul creșterii economice, a cerut în mai multe puncte detalii suplimentare și adoptarea mai rapidă a anumitor legi. Pe unele dintre sugestii le-am acceptat, pe altele nu și în aceste zile vom negocia forma finală a reformelor. Este o provocare unică faptul că suntem singura țară din UE aflată în procedura de deficit excesiv (PSD ar trebui să se ascundă de rușine din cauza asta). Calendarul general de implementare a PNRR este cel anunțat deja. Suntem în interiorul acestei perioade de evaluare și negociere, iar în luna august Comisia nu lucrează, urmând ca în septembrie să avem decizia CE și să pregătim actele delegate pentru implementare”, a mai declarat Cristian Ghinea, potrivit comunicatului citat.

Foto: PNRR - cheltuială pe componente (sursa Economedia)

Comentarii

  1. 2021 este pierdut.
    Si pentru autostrăzi.
    Termenul este strâns.
    Pana in 2026 nu prea cred ca se vor Putea face multe.

    Ce reforme, ce cresteri de pensii sa puteti realiza?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *