Compania Metrorex a suspendat marți, 5 septembrie, licitația de 1,3 miliarde pentru șină, instalații și finisajele Magistralei de Metrou M6 Gara de Nord – Băneasa – Otopeni. Marți, 5 septembrie, era ultimul termen (după 2 amânări) pentru depunerea ofertelor la contractul lansat în licitație la sfârșitul lunii mai, dar Gulermak (Turcia) a depus contestație la CNSC. Metrorex și Asocierea Gulermak – Somet au semnat în mai contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa (Stația Tokyo) – Aeroport Otopeni, prima secțiune fiind atribuită asocierii Alsim Alarko – Makyol.
Contractul pentru șine, finisaje și instalații are o valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP.
„Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat”, arată SEAP.
În contestația depusă, Gulermak susține că Metrorex a modificat semnificativ cerințele inițiale din caietul de sarcini: