Compania Metrorex amână pentru data de 8 august depunerea ofertelor la contractul de 1,3 miliarde lei pentru șinele și instalațiile Magistralei M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni. Licitația, esențială pentru proiectul celor două secțiuni ale liniei M6, a fost lansată în mai și avea termen limită pentru depunerea ofertelor, luni 17 iulie, dar Metrorex a prelungit procedura cu trei săptămâni, iar unul dintre constructorii interesați a depus o cerere pentru o vizită la Dispeceratul central de la Unirii pentru a vedea echipamentele și instalațiile actuale, potrivit datelor pe care le-a consultat Economedia.
Pe Magistrala M6 Gara de Nord – Otopeni contractele de execuție pentru structuri (tuneluri și stații) sunt semnate cu Alsim Alarko (până la Băneasa – Stația Tokyo), iar pentru următorele șase stații până la aeroport contractul (tot pentru structuri) a fost semnat cu Gullermak pe 2 mai, iar termenul este de 4 ani (12 proiectare și 36 de luni execuție). La semnarea contractului pentru a doua secțiune, directorul general Metrorex Mariana Miclăuș estima punerea în funcțiune a Magistralei M6 în 2027.
Finanțarea pentru întreg proiectul M6 va fi asigurată din împrumutul de la Guvernul Japoniei (peste 300 de milioane de euro), alte 300 de milioane de euro transferul din PNRR de pe M4 Filaret (în curs de aprobare), POIM și Programul Transport.
Contractul pentru șine, finisaje și instalații are o valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP.
„Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat”, arată SEAP. Lucrările pentru construirea secțiunii Gara de Nord – Băneasa ar fi trebuit să înceapă din iunie, potrivit promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Proiectul Magistrala 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național, a transmis Metrorex.