Licitația pentru montarea șinelor, finisaje și instalații pe Magistrala M6 Gara de Nord – Băneasa – Aeroport Otopeni a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Pe Magistrala M6 Gara de Nord – Otopeni contractele de execuție pentru structuri (tuneluri și stații) sunt semnate cu Alsim Alarko (până la Băneasa – Stația Tokyo), iar pentru următorele șase stații până la aeroport contractul (tot pentru structuri) a fost semnat cu Gullermak pe 2 mai, iar termenul este de 4 ani (12 proiectare și 36 de luni execuție).
La semnarea contractului pentru a doua secțiune, directorul general Metrorex Mariana Miclăuș estima punerea în funcțiune a Magistralei M6 în 2027.
„Pentru întreaga Magistrală M 6, orizontul de timp și nu doar pentru structură și rezistență, ci pentru punerea în funcțiune este 2027. În perioada următoare, va fi lansată licitația pentru cale de rulare, instalații, curenți slabi este încărcată în SEAP, iar până la sfârșitul anului va fi lansată și licitația pentru sistemul de automatizare precum și achiziția a 12 trenuri de metrou pentru M6. Orizontul de timp este 2027 și ne vom încadra”, a afirmat Mariana Miclăuș pe 2 mai.
Finanțarea pentru întreg proiectul M6 va fi asigurată din împrumutul de la Guvernul Japoniei (peste 300 de milioane de euro), alte 300 de milioane de euro transferul din PNRR de pe M4 Filaret (în curs de aprobare), POIM și Programul Transport.
Contractul pentru șine, finisaje și instalații are o valoare de 1,3 miliarde lei și durată de 44 de luni, potrivit informațiilor din SEAP.
„Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat”, arată SEAP.
Lucrările pentru construirea secțiunii Gara de Nord – Băneasa ar urma să înceapă din iunie, potrivit promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Proiectul Magistrala 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național, a transmis Metrorex.