Curtea de Apel București judecă joi, 21 septembrie, de la ora 12.00, contestația Tekfen împotriva CNAIR și a Nurol pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei. Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) este ultimul lot fără constructor dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani.
Chiar dacă are doar 14 kilometri, calendarul PNRR stabilește finalizarea lucrărilor cel mai târziu în vara 2026, deci în cel mai bun caz lucrările efective ar putea începe în primăvara anului viitor doar dacă dacă în această toamnă se va semna contractul. În plus, fără lotul 3 nu se poate asigura legătura între primele două loturi (Pizzarotti – Retter și Trace – Coni) care ar urma să fie date în trafic la sfârșitul anului 2024 și următoarele 10 loturi pe care lucrează UMB.
Joi, pe 21 septembrie, pe masa judecătorilor Curții de Apel București ajunge contestația Tekfen depusă împotriva CNAIR și Nurol, iar pe 22 septembrie ar fi trebuit să se judece contestația Nurol împotriva CNAIR și Tekfen, dar CAB a amânat cauza, posibil și pentru a vedea soluția în la contestația Tekfen. Contestațiile au fost depuse după ce la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a fost admisă parțial contestația Nurol. Este al treilea câștigător anunțat de CNAIR și invalidat în instanță în 2 ani.
Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău, în martie 2022, CNAIR a desemnat câștigătoare Asocierea Drum Asfalt – Ilgaz (Turcia) – OPR Asfalt – Trameco, dar românii de la Danlin și turcii de la Nurol și Tekfen au depus contestații admise la CNSC și CAB. Ulterior, în octombrie Constructorul turc Nurol care lucrează pe Autostrada Transilvania a fost desemnat, după reevaluare, câștigător al lotului 3 Pietroasele – Buzău.
În aprilie, șeful CNAIR, Cristian Pistol considera situația de pe Lotul 3 „o nebunie”. „Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r august 2026)”, afirma Cristian Pistol.