OFICIAL Explozia de pe Autostrada Moldovei: Ministerul Transporturilor confirmă că UMB nu trebuia să lucreze la autostradă fără relocarea gazoductului

Explozie Autostrada Moldovei A 7 Sursa Foto : captură YouTube

Ministerul Transporturilor confirmă oficial în cazul exploziei de joi de pe A7 că UMB nu trebuia să lucreze la Autostrada Moldovei în zona gazoductului fără ca magistrala de gaze să fie relocată. Secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a precizat că „până la relocare nu se execută lucrare peste, indiferent că este la 3 metri, la 5 metri sau la 10 centimetri de sol (n.r adâncime)”. Invitat vineri la B1 TV, Scrioșteanu a confirmat, practic, datele furnizate de Transgaz privind zona de siguranță/protecție de 20 de metri și corespondența oficială în care se precizează clar procedura de lucru.

„Când un contractant al beneficiarului se apucă să realizeze un proiect de autostradă i se emite un certificat de urbanism. În acel certificat de urbanism sunt cerute toate avizele necesare de la toți deținătorii de utilități din acel perimetru. În speța noastră este și Transgaz. La momentul acela se cere un aviz de la Transgaz care să spună în ce condiții se poate construi acest obiectiv de autostradă. După aceea se emite acel aviz, acel consultant, proiectant realizează proiectul, studiul de fezabilitate și proiectul în acele condiții. Urmează un nou aviz de la Transgaz care certifică că ceea ce a gândit proiectantul este în lumina primului aviz. Cele două avize sunt și este și comunicat de CNAIR că sunt două avize emise: unul legat de certificatul de urbanism și unul legat de proeict. În aceste avize se spun condițiile în care se execută lucrarea. În acele condiții se spune foarte clar că nu se poate lucra la mai puțin de 20 de m stânga-dreapta față de conductă. În momentul în care se intră în șantier se alege un subantreprenor dedicat pentru rețele de gaz din Transgaz care elaborează un proeict de relocare a acestei utilități care vine și cu protecție și ceea ce a cerut Transgazul ca și elemente care să asigure coabitarea. Conducta de gaz tot sub autostradă rămâne, dar în altă poziție și în alte condiții. Până la relocare nu se execută lucrare, indiferent că este la 5 m, 3m sau la 10 cm de sol. Adâncimea nu contează. Dacă s-a lucrat și s-au încălcat condițiile impuse de Transgaz s-a greșit”, a confirmat Scrioșteanu.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Explozia produsă joi pe Autostrada Moldovei scoate la suprafață posibile erori în lanț atât ale constructorului cât și ale statului, prin CNAIR, beneficiarul lucrării. În dimineața zilei de joi, 21 septembrie, s-a produs cel mai grav accident de muncă pe un șantier de autostradă din România, accident în urma căruia patru persoane și-au pierdut viața, iar alte cinci au fost rănite.

Conform datelor oficiale, explozia s-a produs pe primul lot al Autostrăzii Focșani – Bacău unde lucrează grupul de firme UMB care aparține celui mai puternic constructor din România, Dorinel Umbrărescu. Până acum, CNAIR, Transgaz și proiectantul Consitrans au venit cu precizări publice, nu însă și UMB. Lăudat deseori pentru viteza de pe șantiere, constructorul plătește acum tribut ritmului de lucru pe care l-a impus: intrare în șantier înainte de termen (posibil chiar și fără toate avizele), lucrări pe timp de noapte și, posibil, nerespectarea regulilor de siguranță în zona de protecție/siguranță a unui gazoduct.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Bai desteptilor…si afara se lucreaza pe timpul noptii si e singurul care a executat lucrari in ritmul necesar ca sa nu se sufoce Tara asta pe drumuri nationale si judetene … Interesant ca nu a iesit nea Grindeanu la pupitru sa arate cu degetu a iesit un trebaduc de mana a doua. Incompetenta statului romana as pune-o mai presus de orice. Lucrari facute in bataie de joc si intr-un ritm super lent cu pilute si bani multi …. asta e statul roman … dar mai repede dau vina pe UMB decat sa recunoasca ca nu sunt in stare sa fie operativi si face gafe enorme…. cum de asta e singurul tronson de drum unde a gresit UMB????

  2. Acum am înțeles de ce se mișcă atât de greu lucrurile în România. Pentru că statul asta de toată praștia ( și aici mă refer la politicieni și jegurile pe care le pun in diverse funcții unde taie frunze la câini pe bani mulți) face că lucrurile să întârzie. Pai ce bă Scriostene, ieri ați aflat voi că pe acolo trebuie să treacă autostrada? Spuneți că constructorul nu trebuia să facă lucrări decât după realocarea conductei, ok. De acord. Dar am și eu o întrebare așa de neavenit, de când ați aprobat studiul de fezabilitate și ați stabilit că pe acolo trebuie sa treacă autostrada, de ce nu ați pus Transgaz sa relocheze conducta????? De ce in România, un ciot de autostradă sta pe loc că Transelectrica nu a mutat un stâlp despre care se ȘTIE CA TREBUIE MUTAT CU ANI IMAINTE???? Voi, paraziții ăștia plătiți din bani publici, ce faceți mai exact daca nici nu puteți trimite niste adrese către operatorii de rețele să-și mute țevile/stâlpii? De ce trebuie constructorul să facă asta avea după ce proiectul este gata?

  3. Dumnezeu să-i ierte și să-i odihnească în pace pe bieții muncitori ce au murit iar celor suferinzi în urma arsurilor să-i păzească , să-i ocrotească și să-i însănătoșească ! Cât privește lichelele progresiste ieșite ca niște hiene la atac asupra celor de la UMB se cuvine să luați o pauză! Recurs la LINIȘTE ȘI EMPATIE CU CEI ÎN SUFERINȚĂ , dar mă tem că nu sunteți în stare !

  4. UMB este singura firmă cu,capital 100% românesc, care mai mișcă ceva în țara asta. Se pare că accidentul ăsta nefericit le pică mănușă unora care ar vrea să scoată firma asta de pe piață.

    • Așa este : UMB este singura firma Românească și mai buna că toate celelalte străine
      Acum vom vedea cât de buni sânt cei care vor rezolva acest caz sau cât de linge CLANȚA și vor fi .

  5. UMB este singura firmă cu,capital 100% românesc, care mai mișcă ceva în țara asta. Se pare că accidentul ăsta nefericit le pică mănușă unora care ar vrea să scoată firma asta de pe piață. Transgaz trebuia să își miște fundul să facă ceea ce avea de făcut cu acea magistrală, pentru a nu fi probleme.

  6. Nesimtitii, stau in birourile degeaba, nici o asumare…acum dati vina pe Constructor…sa va fie rusine si afara din functiile platite cu bani ff multi si stati cu mana in cur…poate va mai moara si voua copii din neatentia Statului si care vrea ca 250 km de A7 sa se faca in 24 luni, maxim…afara cu toti smecherii din CNAIR, inclusiv cu Ministrul Transporturilor…

  7. Astia de la gaze au mari probleme !!!! In tara asta mor mii de oameni pe e85 si ei nu pot sa si mute o teava fara 100 de proecte !!!omul trebuie sa mearga vreo 50 de km da le ocoleasca conducta ca ei nu au timp sa rezolve problema ….adevarat stau pe telefoane in birouri si nnu fac nimic !cat combustibil si timp trebuie sa consumi ptr asa ceva ,?sunt platiti de guvern cumva ?nu cred doar cei din birourile transgaz !

  8. Plate ar fi bine ca de data asta sa se implice și politicul (recte primul ministru și cel al justiției) și sa curețe companiile gen TransGaz de Leneși și incompetenți. In plus de ce mai exista diriginte de șantier?

  9. Poate ar fi bine ca de data asta sa se implice și politicul (recte primul ministru și cel al justiției) și sa curețe companiile gen TransGaz de Leneși și incompetenți. In plus de ce mai exista diriginte de șantier?

  10. Trebuie să tragă cineva incompetenta tăietorilor de frunze la câini. Această sleapca de parveniți si incompetenți nu știu altceva decât să arunce pisica moartă peste gard.Pacat de acei oameni care au murit de nepăsarea acestor jigodii incompetente.

  11. Mare mizerie mai este acest certificat de urbanism: unde o institutie a statului te pune pe tine, beneficiar, sa cauti avize de la alte institutii ale statului ca sa le inmani apoi aceleasi institutie.
    Lucrez in UK in proiectare. Acolo faci aplicatia si departamentul de planning din primarie(council) isi cauta singur avizele necesare, iar daca sunt probleme la oricare dintre ele tot ei iti spun ce trebuie facut/schimbat/adaptat.
    Nu umblii ca prostu din institutie in institutie, de la spaga la spaga.

  12. BAI DESTRPTILOR ,BIROCRATII PULII MELE!!!!!!! UMB TERMINA AUTOSTRADA APOI VENITI VOI SA MUTATI CONDUCTA?VOIATI SPAGA?TRANSGAZ NU STIA CA SE CONSTRUIESTE?FUNCTIONEAZA CEVA IN TARA ASTA?STATUL ROMAN ESTE VINOVAT.GRINDEANUTREBUIE SA MEARGA LA PUSCARIE.IN STRAINATATE SE LUCREAZA MAI MULT NOAPTEA PROSTILOR,PROSTILOR,PROSTILOR!!!!!!!!!!!!!!!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.