Comisarul european pentru Transporturi: Constanţa trebuie să facă investiţii suplimentare / E singurul din primele 10 porturi europene care nu e digitalizat / Portul este „sufocat de barje care trebuie descărcate în vapoare”

Port Constanta Sursa: G4Media

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a afirmat într-un briefing cu jurnaliștii la Strasbourg că portul Constanța trebuie să facă investiții suplimentare, fiindcă este singurul din primele zece porturi europene care nu este digitalizat.

Ea a declarat că atacurile rusești asupra porturilor ucrainene de la Dunăre a schimbat modul în care se realizează încărcarea cerealelor, adică în prezent se face direct în vapoare, fără a mai fi folosite infrastructurile portuare, cum ar fi facilitățile de depozitare.

Asta pune o presiune pe un alt tip de operaţiuni portuare. Săptămâna trecută, informaţia pe care o aveam pe masă ca fiind urgentă era sufocarea portului Constanţa cu un număr de aproape 700 de barje care trebuie descărcate în vapoare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Deci presiunea creşte pe infrastructura românească. Constanţa trebuie să facă investiţii suplimentare. Şi nu pentru Ucraina, ci pentru că este singurul, de exemplu, care nu e digitalizat din primele zece porturi europene”, a precizat Vălean.

Oficialul european a menționat că portul Constanța a rămas, practic, „în urmă” în privința modernizării operațiunilor sale.

Şi nu e pentru Ucraina, ci este pentru viitor. Tot ceea ce înseamnă conectivitatea pe coridorul de mijloc, est-vest, ar trebui sau ar putea să treacă prin Constanţa.

Trebuie să înţeleagă că este o oportunitate pe care ar trebui să o folosească, altfel competiţia vine imediat. Avem Varna şi Burgas care îşi doresc foarte mult să preia din traficul care în momentul de faţă este pe Constanţa.

În momentul de faţă, majoritatea volumelor merg pe Constanţa. Dar dacă nu ne place acest lucru sau dacă nu folosim oportunitatea, trebuie să fim conştienţi de faptul că la Marea Neagră, pentru Coridorul de Mijloc est-vest, care uneşte Asia cu Europa, oferta poate veni şi de la alte porturi care în mod natural doresc să ne facă competiţie“, a explicat ea.

Comisarul european pentru Transporturi a mai subliniat că România reprezintă „un hub într-o măsură maximă” pentru transportul cerealelor ucrainene, însă nu pentru că așa și-a dorit Kievul sau pentru că s-a oferit Bucureștiul în acest sens.

Aici au fost aduşi de piaţă. Eu de fapt am văzut acest lucru venind de la bun început, când foarte multe ţări europene de frontieră doreau să-şi dezvolte oferta pentru export-import pentru Ucraina.

Dar în mod tradiţional toate aceste rute de transport au fost către sud şi au fost absolut convinsă de la început că asta se va întâmpla. Toată presiunea va fi în sud, pe România, pe Dunăre, şi pe Constanţa, a se citi Marea Neagră“, a declarat Adina Vălean.

De asemenea, ea a precizat că în momentul de față există o oferă pentru preluarea transporturilor de cereale din partea Greciei, însă „nu există suficiente conexiuni pentru a le trimite spre Grecia, între România-Bulgaria, Bulgaria-Grecia. Realitatea pieţei – întotdeauna câştigă oferta cea mai bună financiar şi până în momentul de faţă a fost pe porturile ucrainene, acum este pe canalul Sulina. Cu întărirea conexiunii feroviare către Constanţa, probabil va fi cea mai bună”, a susținut Vălean.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: