Sindicatul drumarilor Elie Radu din CNAIR solicită ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu un Memorandum în Guvern pentru exceptarea Companiei de Drumuri de la reducerile prevăzute în Legea 296, Legea Austerității. Până acum, Companiile Feroviare cu pierderi CFR Infrastructură, Călători, Marfă și Metrorex au rămas cu bonurile de masă pentru lunile noiembrie și decembrie, iar miercuri, în ședința de Executivului, pentru CFR Infrastructură și Metrorex va trece un nou Memorandum pentru a nu fi tăiate primele, sporurile și bonusurile din Contractul Colectiv de Muncă sau care urmează să fie negociate în CCM (CFR SA nu are CCM în vigoare).
Sindicatul din CNAIR susține că aplicarea legii ar avea efecte asupra siguranței rutiere și că nu se poate încadra în procentul de 8 % funcții de conducere : ,,Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”, sindicat reprezentativ în cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România SA (C.N.A.I.R.), atrage atenția factorilor decidenți asupra imposibilităţii aplicării prevederilor Secţiunii a 2 -a “Măsuri disciplinei economico-financiara a operatorilor economici” din Legea nr. 296/2023, în cadrul acestei companii. Apreciem că aplicarea legii în cadrul C.N.A.I.R. ar duce la o destabilizare totală a acesteia, cu impact asupra siguranței rutiere a țării, având în vedere importanţa strategică a companiei la securitatea naţională a României. Sindicatul Elie Radu trage un semnal puternic de alarmă și cere ministrului de resort să analizeze cu maximă seriozitate exceptarea acesteia de la aplicarea Legii nr. 296/2023.
Apreciem că această lege este imposibil de aplicat în cadrul C.N.A.I.R., având în vedere că aceasta răspunde de administrarea a peste 16.000 km. de drumuri şi 1000 km de autostrăzi, poduri iar organizarea sa se extinde pe întreg teritoriul României. Astfel, la nivelul C.N.A.I.R. există organizate structuri teritoriale- Direcţii Regionale de Drumuri și Poduri, Secţii de Drumuri Naţionale, Districte, Centrele de Coordonare şi Întreţinere – CIC-uri, Agenţii de Control şi Încasare- ACI-uri şi Agenţii de Încasare-AI-uri, fiecare dintre acestea având personal de conducere cu responsabilități și răspunderi clare și bine definite. Raportat la numărul total de angajați, cu numărul de personal de conducere doar la nivelul acestor structuri teritoriale, C.N.A.I.R.-S.A. nu se poate încadra în procentul total de 8% de funcţii de conducere din total personal.”
Și Compania TAROM va cere Ministerului Transporturilor un Memorandum pentru exceptarea de la prevederile Legii 296/2023 care îi lasă pe angajații companiilor de stat cu pierderi fără bonuri de masă și alte sporuri. TAROM menționează că, solicitarea de exceptare a fost avizată în Consiliul de Administrație al operatorului și este în analiză în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA, controlat de Ministerul Transporturilor) ,,Referitor la impactul pe care Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, TAROM, în calitate de companie deținută de statul român salută intenția legiuitorului de a stopa risipa bugetară și acționează în mod firesc pentru susținerea intereselor statului român de a administra o afacere competitivă în plan concurențial, inclusiv prin proceduri legale care să conducă la exceptarea TAROM de la anumite prevederi ale legii anterior menționate. “-TAROM