Poduri noi peste Prut între România și Republica Moldova : ofertele pentru construirea Podului de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A 8) pot fi depuse până pe 31 ianuarie/O nouă licitație pentru proiectarea altor 4 poduri

Pod Prut Ungheni A 8 Sursa Andrei Spânu

Compania de Drumuri a deblocat licitația pentru proiectarea și construirea Podului peste Prut de la Ungheni între România și Republica Moldova, iar ofertele pot fi depuse până la 31 ianuarie 2024, a transmis vineri, 19 ianuarie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Podul peste Prut de la Ungheni (jud. Iași) face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A 8 (sectorul Târgu Neamț-Iași-Ungheni) iar în ultimele 4 luni licitația a fost suspendată ca urmare a unor clarificări. Totodată, CNAIR va lansa o nouă licitație pentru proiectarea a patru noi poduri peste Prut la Stânca, Bumbăta, Fălciu și Răducăneni după ce, în octombrie 2023 a anulat prima licitație (detalii aici)

Podul de la Ungheni va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Pentru că secțiunea de Autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni este mult întârziată în etapa de proiectare, legătura cu Podul rutier de la Ungheni va fi asigurată prin modernizarea unui Drum Județean (detalii aici).

,, A fost ridicată suspendarea licitației pentru construirea primului pod la nivel de autostradă care se va construi peste Prut, Ungheni (RO) -Ungheni (MD), pod care face parte din proiectul Autostrăzii A 8 și care va avea și punct de trecere a frontierei. Noul termen pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 31 ianuarie. Durata contractului este de 24 luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.”

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

De asemenea, secretarul de stat Scrioșteanu a anunțat avizul ANAP pentru lansarea unei noi licitații pentru poduri noi peste Prut (proiectare preliminară) :

A fost validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut. Procedura de licitație pentru primele trei poduri de mai jos a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit din punct de vedere economic valoarea estimată și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD), după cum urmează:

1. Pod nou Stânca (RO) -Costești (MD )

Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E

2. Pod nou Bumbăta-Leova

Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

3. Pod nou Fălciu- Bumbăta

Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir

4. Pod nou Răducăneni-Barboieni

Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Cred ca ăstia nici nu stiu pe unde o sa fie podurile!
    Undeva, la nivelul jidetului Vaslui, Ieși, Boto.
    Avand in vedere ca pe stanga a Prutului este nimic la infrastructura nu vad eficienta cheltuirii banilor.
    Iar pe aici nu se stie daca se mai face A8, nu se stie ca ar mai incepe alte drumuri spre granita de est.
    La manualul de eficienta a investitiilor exista un termen: rata de recuperare a investitiilor de care oficialii romani nu au auzit.
    Si nici u vad vreun flux comercial in crestere sau ceva de neimaginat.
    Nu are nici de unde nici de ce.
    Pentru ca aici si in Europa sunt banii iar acolo e saracia.
    Asta e la rece pt ca e oportun doar un pod in jud Galati si unul in judetul Iași.
    Apoi cum v-a zis Prea Luminatul: Pas cu pas!😵😵

    • Obiectivul est unul mult mai mare, integrarea dintre RM si Ro. Crearea infrastructurii ar trebui sa favorizeze schimburile comerciale, transporturi etc. E clar ca Md nu are industrie si ca TIRurile nu stau la coada ca la bulgari, dar aceste noi cai ar trebui sa permita si o orientare a economiei noastre catre Md.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.