CNAIR a primit miercuri, 31 ianuarie trei oferte la contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8), la frontiera cu Republica Moldova. Licitația a fost lansată în august 2023 și a fost suspendată mai bine de trei luni după ce constructorii au depus 94 de solicitări/clarificări. CNAIR nici măcar nu a modificat în SEAP termenele pentru evaluarea ofertelor tehnice/financiare așa că nu a fost publicat un termen pentru desemnarea câștigătorului (în SEAP evaluarea a rămas cu termenul 8 decembrie 2023)
Durata contractului este de 24 de luni, iar finanțarea este asigurată 50 % prin CEF, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea și construcția podului peste Prut de la Ungheni !
1. Pod nou Stânca (RO) -Costești (MD )
Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E
2. Pod nou Bumbăta-Leova
Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
3. Pod nou Fălciu- Bumbăta
Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir
4. Pod nou Răducăneni-Barboieni
Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni
Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.”