CNAIR a primit trei oferte pentru construirea podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8)

Pod Prut Ungheni A 8 Sursa Andrei Spânu

CNAIR a primit miercuri, 31 ianuarie trei oferte la contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8), la frontiera cu Republica Moldova. Licitația a fost lansată în august 2023 și a fost suspendată mai bine de trei luni după ce constructorii au depus 94 de solicitări/clarificări. CNAIR nici măcar nu a modificat în SEAP termenele pentru evaluarea ofertelor tehnice/financiare așa că nu a fost publicat un termen pentru desemnarea câștigătorului (în SEAP evaluarea a rămas cu termenul 8 decembrie 2023)

Durata contractului este de 24 de luni, iar finanțarea este asigurată 50 % prin CEF, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea și construcția podului peste Prut de la Ungheni !

– Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL
– NESS PROIECT EUROPE S.R.L – Ofertant unic
– Comsales Grup SRL
Proiectul urmărește realizarea unei legături rutiere între România (județul Iași ) și Republica Moldova (raionul Ungheni ). Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă (A8) Târgu Mureș -Iași-Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m. Cele două poduri vor avea tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 24 de luni din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, CEF -Connecting Europe Facility.” -Cristian Pistol.
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni face parte din ultima secțiune a Autostrăzii A 8, Târgu Neamț-Iași-Ungheni, mult întârziată în faza de studiu de fezabilitate și proiectare (Consitrans).
Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.
În SEAP a fost publicat un contract pentru proiectarea altor patru poduri noi :

1. Pod nou Stânca (RO) -Costești (MD )

Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E

2. Pod nou Bumbăta-Leova

Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

3. Pod nou Fălciu- Bumbăta

Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir

4. Pod nou Răducăneni-Barboieni

Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.”

Sursa Andrei Spânu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *