CNAIR a primit miercuri, 31 ianuarie trei oferte la contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii (A8), la frontiera cu Republica Moldova. Licitația a fost lansată în august 2023 și a fost suspendată mai bine de trei luni după ce constructorii au depus 94 de solicitări/clarificări. CNAIR nici măcar nu a modificat în SEAP termenele pentru evaluarea ofertelor tehnice/financiare așa că nu a fost publicat un termen pentru desemnarea câștigătorului (în SEAP evaluarea a rămas cu termenul 8 decembrie 2023)

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Durata contractului este de 24 de luni, iar finanțarea este asigurată 50 % prin CEF, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol : ,,Au fost depuse trei oferte pentru proiectarea și construcția podului peste Prut de la Ungheni !

– Asocierea Automagistral Pivden SRL – SC Perfect Consult Europe SRL
– NESS PROIECT EUROPE S.R.L – Ofertant unic
– Comsales Grup SRL
Proiectul urmărește realizarea unei legături rutiere între România (județul Iași ) și Republica Moldova (raionul Ungheni ). Varianta de traseu avizată este formată dintr-un drum de legătură care va asigura conexiunea cu viitoarea Autostradă (A8) Târgu Mureș -Iași-Ungheni (km 96+140) și care va traversa râul Prut pe două poduri paralele cu lungimea de minim 261,2 m. Cele două poduri vor avea tablier mixt oțel-beton și grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulație). Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de 24 de luni din care: 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor. Valoarea estimată a contractului este de 156,26 milioane de lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin Fonduri Europene Nerambursabile, CEF -Connecting Europe Facility.” -Cristian Pistol.
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni face parte din ultima secțiune a Autostrăzii A 8, Târgu Neamț-Iași-Ungheni, mult întârziată în faza de studiu de fezabilitate și proiectare (Consitrans).
Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.
În SEAP a fost publicat un contract pentru proiectarea altor patru poduri noi :

1. Pod nou Stânca (RO) -Costești (MD )

Amplasamentul se va desfășura pe teritoriului județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

2. Pod nou Bumbăta-Leova

Amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.

3. Pod nou Fălciu- Bumbăta

Amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir

4. Pod nou Răducăneni-Barboieni

Amplasamentul se află localizat în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni

Termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.”