Peste o treime dintre români (34%) încearcă să adopte comportamente responsabile atunci când fac achiziţii din zona de Fashion, dar o pondere similară susţine că aleg platformele internaţionale de shopping de tip „fast-fashion”, cu precădere din Asia, precum Shein sau Temu, reiese din rezultatele unui sondaj de specialitate, publicat recent, citate de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Datele centralizate de platforma europeană online de modă, Glami, 37% dintre români au afirmat că sunt de acord cu tendinţa de fast-fashion, în schimb 31% dintre ei evită să realizeze astfel de cumpărături din cauza calităţii scăzute, în timp ce 6% le refuză având preocupări legate de mediu. De asemenea, alţi 9% dintre cei chestionaţi conştientizează problemele de mediu implicate, însă nu au suficiente resurse financiare pentru a face achiziţii din alte locuri. În final, aproape 17% dintre persoanele participante la sondaj nu ştiu încă ce să creadă despre fast-fashion.

În ceea ce priveşte sustenabilitatea magazinelor online, acest subiect este esenţial pentru 9% dintre români. Lista criteriilor importante în alegerea magazinelor mai include reducerile la brandurile preferate (44%), calitatea (38%), livrarea gratuită la domiciliu (29%), informaţiile despre mărimile şi modelele disponibile (27%), posibilitatea de a plăti la livrare (26%), interacţiunile anterioare (22%), preţurile mici (22%), livrarea rapidă (21%), serviciile de suport oferite clienţilor (11%) sau perioada îndelungată pentru retur gratuit (10%).

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Totodată, 34% din totalul celor intervievaţi au declarat că încearcă să practice sustenabilitatea, însă recunosc că bugetul joacă un rol decisiv, iar 32% dintre aceştia prioritizează brandurile “eco-friendly”, în general. În acelaşi timp, 18% au diminuat numărul articolelor cumpărate, ca o bună practică asociată. Pe de altă parte, pentru 11% dintre respondenţi sustenabilitatea nu constituie un factor decisiv.

Potrivit sursei citate, aproape jumătate dintre români (48%) au menţionat că ar cumpăra cu siguranţă mai multe articole de îmbrăcăminte dacă ar avea mai multe resurse financiare, 33% consideră că probabil ar face acelaşi lucru, 9% nu au idee cum ar proceda, 8% spun că probabil nu ar cumpăra mai mult şi doar 2% declară că sigur nu ar opta pentru achiziţii mai dese.

Pe segmentul platformelor internaţionale de shopping “fast-fashion”, doar un român din trei spune că a comandat produse de pe asemenea site-uri, cu precădere cele din Asia, precum Shein, Temu sau Boohoo. Totuşi, 62% dintre persoanele chestionate neagă acest lucru, iar aproximativ 5% “nu îşi amintesc cu exactitate”.

Ca metode de plată favorite ale românilor, 62% dintre respondenţi încă aleg să plătească la livrare, doar 22% optează să achite online, în timp ce pentru 16% decizia este influenţată de context.

Fast-fashion reprezintă un concept în creştere în industria îmbrăcămintei, ce se caracterizează prin producerea rapidă şi ieftină a articolelor vestimentare inspirate de podiumurile de modă sau de către celebrităţi.

Sondajul Glami a fost realizat în intervalul 5-9 ianuarie 2024 pe un eşantion de 6.054 de respondenţi, din rândul vizitatorilor platformei, ca parte a analizei “Year in Review. Sustenabilitate vs. accesibilitate”.