O reclamă la Snickers, celebrul baton de ciocolată al grupului Mars, a fost retrasă de pe piață după ce și-a atras criticile asociațiilor pro LGBT dar și ale guvernului, fiind acuzată de homofobie, scrie BFM TV.
În acest scurt spot de circa 20 de secunde, un celebru influencer spaniol, Aless Gibaja, cere un “suc de portocale sexy”. Mizând pe stereotipurile gay, aceste sfârșește prin a se transforma într-un bărbat cu barbă, după ce mănâncă un Snickers. “Nu eşti tu când ţi-e foame”, concluzionează reclama.
Imaginile au declanșat un val de critici, în special din partea organizațiilor pro LGBT. “Este rușinos și regretabil că la acest stadiu companiile spaniole continuă să perpetueze stereotipuri și să promoveze homofobia” a acuzat Federación Estatal LGTB.
Scandalul a ajuns până în guvernul spaniol iar ministrul pentru egalitate Irene Montero a criticat imaginile. “Mă întreb cui i s-a părut o idee bună să folosească homofobia ca strategie comercială”, s-a întrebat ea.
La începutul lui iulie, uciderea prin bătaie a unui tânăr homosexual a șocat întreaga țară. În mai, o serie de agresiuni homofobe au provocat emoție în Barcelona.
Snickers, proprietate a grupului american Mars, și-a cerut scuze și a precizat că ia „foarte în serios (…) drepturile la egalitate și incluziune”. “În niciun moment nu s-a urmărit stigmatizarea sau ofensarea unei persoane sau a unui grup”, a subliniat grupul.
În , Snickers s-a aflat în centrul unui scandal asemănător, după ce a difuzat o reclamă în care actorul Lawrence Tureaud (alias Mister T.) îi spune unui bărbat care alerga într-un short mulat: “Ești o rușine pentru rasa masculină, e timpul să alergi ca un bărbat adevărat”.