Grupul chinez BYD a lansat un automobil electric de lux de 233.000 de dolari, despre care spune că poate rivaliza cu maşinile Ferrari

byd u9 Foto: BYD, Facebook

Producătorul auto chinez BYD a prezentat o nouă maşină electrică despre care spune că poate atinge viteze similare modelelor de ultimă generaţie produse de giganţi din industrie precum Ferrari, transmite CNBC, conform News.ro.

Supermaşina U9 va face parte din brandul de lux Yangwang al BYD, care este disponibil abia de anul trecut şi care a lansat alte două vehicule.

Potrivit BYD, U9 va putea atinge o viteză maximă de 309,19 km/h. De asemenea, va putea accelera până la 100 km/h în 2,36 secunde.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Acest lucru este comparabil cu super-maşinile produse de mărci vechi precum Ferrari, al cărui model hibrid SF90 Stradale poate accelera până la 100 km/h în 2,5 secunde, potrivit site-ului companiei.

Preţurile pentru U9 vor începe de la 1,68 milioane de yuani (233.424 USD), iar livrările urmează să înceapă în această vară, a spus BYD într-un comunicat de presă.

U9 va fi alimentat de aşa-numita platformă e4, precum şi de sistemul de control inteligent al corpului DiSus-X dezvoltat de BYD, potrivit companiei.

Ca şi în cazul maşinilor anterioare ale BYD, U9 va avea o baterie cu litiu fier fosfat, cunoscută şi sub numele de LFP – aceste tipuri de unităţi de putere au devenit din ce în ce mai populare printre producătorii de vehicule electrice, deoarece nu necesită metale scumpe precum cobaltul, ceea ce le face mai ieftine.

China este o piaţă cheie pentru producţia de LFP.

BYD a produs în 2023 puţin peste 3 milioane de vehicule cu energie nouă, a spus la începutul acestui an. Doar mai mult de jumătate dintre acestea, sau 1,6 milioane, au fost maşini de pasageri numai cu baterie, în timp ce 1,4 milioane au fost vehicule hibride.

O mare parte dintre maşinile BYD s-au aflat într-un interval de preţ mai mic, unele dintre cele mai populare maşini ale companiei începând de la preţuri de 73.800 de yuani.

În timp ce majoritatea producţiei şi a vânzărilor BYD se află în China, compania şi-a pus ochii pe expansiunea globală.

Anul trecut, BYD a declarat că va deschide prima fabrică din Europa, iar guvernul ungar a confirmat luni că premierul Viktor Orban s-a întâlnit cu liderii BYD în weekend pentru a discuta planurile pentru o fabrică de producţie.

Rămân întrebări cu privire la amploarea expansiunii internaţionale, deoarece Uniunea Europeană şi guvernul SUA doresc să-şi dezvolte producţia locală de vehicule electrice.

Între timp, Beijingul a încurajat expansiunea internaţională pentru producătorii chinezi de vehicule electrice, în ultimul său impuls pentru industrie, care a fost susţinută puternic de guvern prin măsuri precum subvenţii.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: