Sphera Franchise Group, deţinătorul companiilor care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, brandul KFC în Republica Moldova şi acelaşi brand în unele zone din Italia anunţă rezultate financiare record pentru anul trecut. Conform datelor făcute publice de către oficialii grupului, KFC România a depăşit pragul de 1 miliard de lei vânzări în 202, transmite News.ro.
„Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup din industria de food service din România, încheie cel mai bun an din istoria sa, cu vânzări de 1,47 mld. lei şi indicatori de profitabilitate îmbunătăţiţi – EBITDA normalizat mai mare cu 44,1% faţă de 2022, de 147,9 mil. lei, şi profit net normalizat în creştere cu 80,3% comparativ cu anul precedent, de 79,8 mil. lei. Cea mai mare contribuţie la rezultatele financiare de excepţie obţinute de Sphera Group anul trecut a avut-o KFC România, care a depăşit pragul de 1 mld. lei vânzări în 2023, o creştere de 12,5% faţă de 2022. Pe fondul unui trimestru patru 2023 excelent, cu o marjă de profitabilitate EBITDA de 15,7%, brandul fanion al Grupului a încheiat anul cu un profit net de 86,8 mil. lei (+26,5%)”, se arată într-un comunicat dat publicităţii joi de către reprezentanţii grupului.
Conform sursei citate, brandul Taco Bell a atins pragul de rentabilitate şi a încheiat anul 2023 cu profit, urmare a unor vânzări mai mari cu 22% şi a unor creşteri de trei cifre la nivelul profitului operaţional al restaurantelor (+148,6%) şi al EBITDA (+139,3%).
KFC Italia a devenit, de asemenea, profitabilă în 2023, înregistrând profit net de 3 milioane lei, într-un an în care profitul înainte de impozite, dobânzi şi amortizare EBITDA a crescut cu 436%.
KFC Moldova, care operează două restaurante din Chişinău, raportează un profit net de 2,8 milioane lei cu 42,6% mai mult decât de anul trecut. Unităţile operate de Sphera în Moldova au avut vânzări cu 18,4% mai mari, ajungând la 20,59 milioane lei), profit operaţional la nivelul restaurantelor mai mare cu 42,5%, la 3,78 milioane lei, EBITDA mai mare cu 35,2%, la 3,66 milioane lei.
În ceea ce priveşte brandul Pizza Hut, acesta trece prin-un proces de reconfigurarea reţelei, care a avut în vedere uniformizarea brandurilor Pizza Hut şi Pizza Hut Delivery şi este de aşteptat ca, pe termen mediu, să se vadă efectele pozitive ale acestei reorganizări, precizează sursa citată.
„Rezultatele bune la nivelul companiilor se datorează unor volume mai mari de vânzări, strategiei eficiente de preţ şi măsurilor riguroase de control al costurilor. În pofida costurilor în creştere şi a unor presiuni fiscale suplimentare (majorări de taxe, ale salariului minim), printr-un management adecvat, cheltuielile în restaurante au crescut într-un ritm mai lent decât vânzările. Astfel, Sphera a realizat în 2023 un profit operaţional al restaurantelor cu 45,7% mai mare faţă de 2022. Compania încheie anul cu un nivel confortabil al profitabilităţii, marja EBITDA situându-se la 10,1%”; se arată în comunicatul Sphera Group.
În ultimul trimestru din 2023, Sphera a înregistrat venituri de 394,4 milioane lei, mai mari cu 6,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022. Indicatorii de profitabilitate au înregistrat rate de creştere de două cifre – profitul operaţional al restaurantelor: +32,1%, EBITDA: +21,3%, profitul normalizat: +28,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2022.
„Acţiunile SFG au continuat evoluţia pozitivă în T4 2023, cu o creştere de 24,2%, cea mai bună performanţă dintre toate companiile incluse în indicele BET. Ţinând cont de dividendul plătit acţionarilor pe 10 octombrie, randamentul total al acţiunilor SFG în T4 2023 a fost de 29,8%. În 2023, acţiunile SFG au fost al 3-lea cele mai performante din indicele BET, apreciindu-se cu 83,6% şi depăşind semnificativ indicele BET, care a crescut cu 31,8%. Randamentul total al acţiunilor SFG în 2023, incluzând dividendele plătite la 31 martie 2023 şi 10 octombrie 2023, a fost de 95,5%”, se arată în comunicatul Sphera, care precizează că „atunci când analizează performanţa Grupului, conducerea se concentrează pe rezultatele financiare care exclud impactul IFRS 16”, care reprezintă Standardul Internaţional de Raportare Financiară IFRS 16 “Contracte de leasing”.