Franţa cere retailerilor să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor

alimente, supermarket, magazin, piață, mâncare, provizii Sursa foto: Pixabay

Retailerii francezi vor trebui să notifice cumpărătorii cu privire la reducerea dimensiunii produselor fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, într-un efort de a ţine sub control fenomenul “shrinkflation” (shrink – micşorare şi inflation – inflaţie), a anunţat vineri Ministerul de Finanţe, transmite Reuters, preluată de Agerpres.

Fenomenul a devenit o problemă pentru consumatori şi guverne, în condiţiile în care gospodăriile sunt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflaţiei ridicate.

Din iulie, retailerii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când alimentele şi alte bunuri de consum, cum ar fi detergenţii, au dimensiuni mai reduse, într-un mod care provoacă creşterea preţului unitar.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

“Shrinkflation este o jupuire, trebuie să-i punem capăt. Vreau să reconstruim încrederea consumatorilor şi încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a afirmat ministrul de Finanţe, Bruno Le Maire.

Preţurile alimentelor au devenit o problemă politică majoră în Franţa anul trecut, după ce inflaţia pentru produsele alimentare a atins nivelul record de record de 16%, în urma negocierilor anuale privind preţurile între furnizori şi retaileri.

Ca reacţie, Guvernul a adoptat o lege care prevede că negocierile au loc mai devreme anul acesta şi a pus presiune pe firme să limiteze majorările de preţuri.

În septembrie 2023, înaintea negocierilor anuale privind preţurile, Carrefour a pus în mod voluntar avertismente de preţ la unele produse, pentru a pune presiune pe giganţii din domeniul bunurilor de consum, cum ar fi Nestle, PepsiCo şi Unilever.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: