Florin Filote, fost vicepreședinte al eMAG, care a coordonat ecosistemul Marketplace timp de mai mulți ani, a fost numit CEO pentru Europa al ThredUp, o companie americană care operează o platformă online de haine și încălțăminte second-hand. În 2021, compania s-a extins în Europa, inclusiv în România, prin achiziția Remixshop.com, unul dintre cele mai mari magazine online pentru modă second-hand și outlet de pe continent.
Filote va supraveghea operațiunile comerciale europene ale companiei, care în prezent acoperă nouă țări din Europa Centrală și de Est. El îl va înlocui pe Dan DeMeyere, care lucrează la ThredUp din 2010 și care, cel mai recent, a condus afacerile internaționale ale companiei timp de doi ani. DeMeyere se întoarce la operațiunile din SUA pentru a scala tehnologia și inovația AI în calitate de director de produse și tehnologie. Filote și DeMeyere îi vor raporta directorului general și cofondator al ThredUp, James Reinhart.
„De la intrarea pe piață în 2021, am făcut progrese extraordinare în creșterea afacerii noastre europene, mai mult decât dublându-ne veniturile și evanghelizarea second-hand în Europa Centrală și de Est. Echipa a făcut o treabă incredibilă, punând baze solide pentru viitor și sunt convins că experiența vastă de piață a lui Florin și pasiunea pentru circularitate îl fac liderul ideal pentru a declanșa inovația și dezvoltarea pe piața europeană second-hand, care, potrivit GlobalDataproiecte, va ajunge la 90 de miliarde de dolari până în 2028”, a declarat James Reinhart, CEO și co-fondator al ThredUp.
„ThredUp este de mult timp un pionier în domeniul revânzării și sunt onorat să mă alătur unei echipe atât de talentate și să contribui la afacerea sa deja înfloritoare în Europa. Cu accent pe susținerea creșterii și a inovației, sunt optimist în ceea ce privește oportunitățile care se întrevăd pe piețele europene și globale. Cred că, permițând consumatorilor să facă alegeri de cumpărare mai durabile și revoluționând industria de retail, putem crea un viitor care să fie atât economic intensiv, cât și responsabil față de mediu”, a declarat Florin Filote.
Înainte de a se alătura ThredUp, Filote a deținut mai multe funcții de conducere la liderul comerțului electronic din țările baltice și Finlanda, Pigu Hobby Hall Group, ocupând funcția de director executiv al grupului de transformare și director interimar al veniturilor. Anterior, timp de șapte ani, a gestionat strategia și implementarea Marketplace și a vânzărilor B2B la gigantul european de comerț electronic eMAG. Experiența sa include și alte poziții de conducere de nivel înalt care acoperă retailul modern și bunurile de consum ambalate. Filote a absolvit mai multe programe pentru directori la Harvard Business School și deține o licență în management și un master în economie, ambele de la Universitatea Transilvania din România, precum și o diplomă în informatică de la Colegiul Grigore Moisil.
ThredUp, înființată în 2009, este una dintre cele mai mari platforme de revânzare online pentru îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii pentru femei și copii din SUA.