Țările Uniunii Europene au dat luni aprobarea finală în Consiliul European pentru o lege de reducere a emisiilor de dioxid de carbon provenite de la camioane, care va impune ca majoritatea vehiculelor grele noi vândute în UE începând cu 2040 să fie lipsite de emisii, scrie Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Legea va impune o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor grele noi până în 2040. Aceasta înseamnă că producătorii vor trebui să vândă o mare parte din camioanele complet lipsite de emisii de CO2 – inclusiv vehicule electrice și cele care funcționează pe bază de combustibil pe bază de hidrogen – pentru a compensa orice vânzări rămase de vehicule noi cu emisii de CO2 în 2040.

Majoritatea camioanelor de pe drumurile europene funcționează în prezent cu motorină, care produce emisii de gaze cu efect de seră și poluanți atmosferici legați de cancerul pulmonar și de bolile respiratorii. Vehiculele de mare tonaj produc un sfert din emisiile generate de transportul rutier din Europa.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Producătorii de camioane vor trebui, de asemenea, să reducă emisiile de CO2 ale flotelor lor cu 45% până în 2030 – înlocuind obiectivul existent de 30% – și cu 65% până în 2035.

Începând cu 2030, 90% din autobuzele urbane noi vândute în UE vor trebui să aibă emisii zero, urmând să ajungă la 100% în 2035.

Grupul european ACEA a descris politica UE ca fiind cea mai ambițioasă din lume și a declarat că obiectivele vor fi atinse numai dacă guvernele le vor însoți cu o dezvoltare rapidă a 50.000 de puncte de încărcare electrică publice pentru camioane până în 2030.

Politica UE privind emisiile de CO2 ale camioanelor a fost aprobată de țările UE și de Parlamentul European, ceea ce înseamnă că poate deveni lege.

Aceasta în ciuda plângerilor recente din partea Germaniei și a deputaților de centru-dreapta din UE, care doreau ca politica să permită vânzarea unui număr mai mare de camioane cu motoare cu ardere internă după 2040, dacă acestea funcționează cu combustibili cu emisii neutre de CO2.

La votul de luni, doar Italia, Polonia și Slovacia s-au opus politicii, în timp ce Republica Cehă s-a abținut, a declarat pentru Reuters un oficial UE.

Pentru a obține sprijinul Germaniei, țările UE au adăugat luna trecută un preambul la lege, potrivit căruia Comisia Europeană va lua în considerare elaborarea unor norme în viitor pentru a lua în considerare, în vederea atingerii obiectivelor, camioanele care funcționează cu carburanți cu emisii neutre de CO2.