Constructorul așterne în această perioadă ultimii metri ai stratului de uzură pe Centura Bârlad, anunță DRDP Iași, lucrările ajungând la 96,2%, astfel că varianta ocolitoare ar putea fi deschisă în curând. Contractul cu o valoare de 132 milioane de lei a fost semnat în 2018 și lucrarea trebuia să fie finalizată în 2022, dar s-a blocat și a fost salvată ulterior prin intrarea unui nou constructor în asociere.
Lungime traseu: 11,28 km
Stadiu fizic: 96,2%
Antreprenor – asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X – Way Infrastructure SRL – SC Concelex SRL
Valoare contract: 132.050.652,68 lei, fără TVA”, transmite DRPD Iași.
Centura Bârlad are o lungime de 11 kilometri. Contractul a fost semnat în 2018 și s-a blocat în 2022 la doar 30% execuție după ce constructorul principal, Tehnic Assist, nu a mai reușit să susțină lucrările. Contractul a fost salvat prin intrarea pe șantier a constructorului Concelex. Centura Bârlad pe traseul DN 24 Tișița – Vama Albița (cel mai important punct de trecere a frontierei cu Republica Moldova) are o lungime de 11 kilometri, iar termenul limită de finalizare era 2022.
Lucrările de pe VO Bârlad:
Centurile ocolitoare finalizate în 2024. CNAIR va inaugura 79 de kilometri
CNAIR va inaugura în 2024 patru centuri cu o lungime totală de 79 de kilometri, potrivit analizei Economedia. Cele mai avansate sunt Centurile Târgu Jiu, Bârlad, Timișoara Sud, Sfântu Gheorghe și Craiova Sud. Cu șanse doar teoretice ar putea fi terminate lucrările și pe Centura de 5,5 km. de la Zalău, unde lucrează o asociere de firme din China și România. Sunt proiecte contractate efectiv ca variante de ocolire nu segmente din autostrăzi sau drumuri expres care pod funcționa ca centuri pentru localitățile de pe traseu. În continuare orașe mari, municipii reședință de județ precum Iași sau Târgu Mureș nu au deloc sau au doar parțial centuri ocolitoare.