Motivul pentru care aproape jumătate dintre posesorii de mașini electrice vor să se întoarcă la benzină

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Problemele legate de încărcare au determinat aproape jumătate dintre proprietarii de vehicule electrice din SUA să se gândească să se întoarcă la combustibilii fosili – cel mai recent semn rău pentru tranziția către vehiculele electrice, scrie Business Insider.

Un studiu recent al consumatorilor realizat de McKinsey a arătat că 46% dintre proprietarii de vehicule electrice din SUA intervievați ar reveni probabil la un vehicul pe benzină, comparativ cu o medie globală de 29% dintre proprietarii de vehicule electrice care au declarat că ar reveni probabil la un motor cu combustie internă.

Respondenții au declarat că motivul principal pentru care au renunțat la vehiculele lor electrice a fost lipsa infrastructurii de încărcare. Alte probleme legate de încărcare au fost lipsa încărcării la domiciliu și impactul condusului pe distanțe lungi.

Anxietatea legată de autonomie și accesul la infrastructura de încărcare au fost mult timp considerate bariere importante în calea adoptării vehiculelor electrice, însă dezvăluirea faptului că aceleași probleme îi pot determina pe proprietarii actuali de autovehicule alimentate cu baterii să se întoarcă la mașinile alimentate cu benzină este o nouă lovitură pentru tranziția deja dificilă către vehiculele electrice.

Deși există o mulțime de cumpărători interesați de un vehicul electric, opțiunile de vânzare sunt adesea prea mari, prea scumpe sau nu sunt suficient de practice pentru a înlocui o mașină alimentată cu gaz.

Companiile auto se străduiesc deja să se adapteze la o schimbare bruscă a pieței vehiculelor electrice pentru a atrage mai mulți clienți noi. Încetinirea creșterii vânzărilor de vehicule electrice a zguduit pe toată lumea, de la Ford la Tesla, reducând vânzările și forțând directorii să își regândească planurile pe termen lung pentru vehiculele electrice.

Deși industria a făcut mari progrese în ceea ce privește autonomia vehiculelor electrice și timpul de încărcare a bateriilor, deficiențele uriașe ale infrastructurii fac ca anumite zone să fie aproape imposibil de parcurs fără un motor pe benzină.

Studiul McKinsey a constatat că această problemă este deosebit de acută în SUA, care a înregistrat a doua cea mai mare rată de respondenți care au declarat că se gândesc să renunțe la EV-ul lor. (Australia a fost pe primul loc, cu 49% dintre respondenți care au declarat că este probabil să renunțe).

Sursa foto: Lektri.co

Comentarii

  1. Trebuia să fie clar că aceste jucării nu au viitor. Când vrei să protejezi mediul, mai rău faci. Apoi cu tehnologie de trotinetă dar pe 4 roți , nu ai șanse să te impui. Cât de ecologice sunt în realitate aceste mașini electrice? Răspuns: nu prea ecologice. Producția și scoaterea din uz a bateriilor, energia de încărcare. Apoi autonomia mică iarna…

    • Am masina electric de un an cu care am parcurs cca 10000km cu costuri totale de curent 100 lei pe cei 10000km restul curentului a provenit de la panourile fotovoltaice 100% gratis si 0 carbon
      INCEARCA ASTA CU UN BENZINAR!!!!

      • Argumente de copil surescitat de jucărie.
        Electrica 30.000 (40 fără subvenție) + panourile 10.000 și neapărat să stai la casă să faci naveta că la drum lung încărcarea rapidă pe drum e de la 3 lei / kWh în sus.
        Uau, ai cheltuit 40.000 de euro ca să mergi ”gratis”
        O mașină cu benzină de 20.000 de euro merge fără stres și cu încărcare de 3 minute pe oriunde. Câte zeci de mii de km mergi gratis pe benzină din diferența de zeci de mii de euro?

  2. Am masina electrica din 2017. Si service auto. NICIUN client sau cunoscut care detine o mașină electrica nu a spus, de 7 ani de cand ma interesează subiectul, ca s ar întoarce la motoare conventionale. Unul macar, înțelegeți minciuna si știrile plătite???

    • Nu știu de așa zisele minciuni plătite dar văd zilnic propagandă deșănțată pro-electrice. Și nu cred că sunt doar oameni care n-au termen de comparație auto (cine știe ce înseamnă mașină per total e mai greu de convins pentru o electrică) extaziați peste măsură ci sunt probabil grupuri de interese care ar fi în avantaj odată cu interzicerea comercializării mașinilor normale.
      Până una alta vânzările ÎN SCĂDERE ale electricelor de anul ăsta (în Europa, să ne înțelegem) confirmă că electricele sunt jucării scumpe și cam inutile pentru majoritatea cumpărătorilor.

      • Electricele nu sunt în scădere. Interesul pentru ele este încă mare. A încetinit creșterea pentru că s-au redus subvențiile, dar calculele arată că – cel puțin firmele – ies pe plus. La fel cei care fac naveta (încărcând acasă, FĂRĂ panouri fotovoltaice).
        Da, încă n-au autonomie mare și-s pretabile mai de grabă în orașe și zonele limitrofe – dar acolo ne afectează cel mai tare poluarea, acolo e mare nevoie de ele.
        Apoi US e diferit de Europa. La ei deplasările sunt mult, mult mai lungi, având orașele la distanțe mai mari între ele. Europa e destul de înghesuită, la fel și stațiile de încărcare. În US e mai greu să le pună (stațiile de EV) așa des. Dar vor apărea și acolo, pentru că oricine-și poate pune pe magazin panouri solare, o baterie și vinde curent.

  3. Am masina electrica de cca 1 an cu care am parcurs 10000 km costuri statie incarcare 60 lei +30kw/80banikwh de la retea de acasa,restul curentului de incarcare a fost de la instalatia de panouri fotovoltaice deci 0lei 0bani 0 carbon
    INCEARCA ASTA CU UN BENZINAR
    PST CA CONDUS INCA NU S-A NASCUT PASSATU SA MA FACA CU ELECTRICA MEA

    • La costurile pe care le-ai scris mai adauga diferenta intre o “benzinara” si “electrica”ta, apoi costul cu inlocuirea bateriilor (care cu siguranta nu tin cat un motor “Benzinar”.
      Si mai adauga timpii pierduti la incarcare, dar si autonomia “electricii”tale.
      Ajungi cu ea la 200 km cu un ”plin”?

  4. Încă e greu cu electricele, dar cine are răbdare și-și permite, poate alege exact ce are nevoie și va fi mulțumit. Încă nu sunt o afacere pentru drumuri lungi și dese, dar dacă faci drumuri lungi doar odată pe lună, sunt ok-iș. Trebuie să știi și să-i accepți limitele. Sunt destui care au mers cu Spring în Grecia din România.

    Pentru drumuri lungi îți trebuie măcar 60kWh baterie, nu 26kWh ca la Spring, și măcar 150kW viteză de încărcare, nu 30kW ca la Spring. Unii s-au dus în Grecia cu Spring-ul și-s ok, dar trebuie multă planificare și răbdare pentru că la fiecare 150-200km trebuie vreo 30 min să încarci. Dar cu valorile celelalte de mai sus, e foarte ok: încarci odată la 300km, câte 30 min. Efectiv nu ai timp să mănânci un sandwich. Doar că o mașină cu baterie de 60kW și viteză de încărcare la 150kW e încă foarte scumpă (pe la 35-40.000€). Se vor ieftini următorii ani, dar mai durează.

    Altfel, dacă nu aloci timp și mergi la un dealer auto de benzinare, n-o să știe ce întrebări să-ți pună, n-o să știe ce să-ți vândă atât timp cât el conduce fosile, și n-o să fii mulțumit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *