„Case la cheie”, idee pornită de la lipsa de forță de muncă: Un startup a investit jumătate de milion de euro într-un business de locuințe montate într-o zi

Dwellii_exteriorTR1

Startup-ul românesc Dwellii a investit 500.000 de euro pentru dezvoltarea unui business care livrează case modulare create în 30 de zile și montate într-o singură zi. Locuințele sunt proiectate de birouri de arhitectură din România și din Germania și asamblate într-o fabrică la Brașov.

Locuințele sunt disponibile simultan în România și Germania. Casele au o suprafață cuprinsă între 52 și 70 mp și există 7 modele individuale. Prețurile pentru o astfel de casă pornesc de la 1300 eur/mp. Proprietarii trebuie doar să realizeze fundația.

„Este tot mai dificil să obții un produs de calitate la un preț corect și într-un interval de timp rezonabil, pe fondul dificultăților de pe piața muncii și nu numai. De aceea, Dwellii a pornit de la ideea de a realiza în propria fabrică – la Brașov – absolut toate lucrările, până la ultimul finisaj, pentru a livra un produs la cheie, care să nu necesite nicio altă intervenție din partea proprietarului”, a explicat Horia Bălan, co-fondator și Managing Partner Dwellii.

Casele pot fi folosite atât ca locuință permanentă, cât și ca locuință de vacanță.

„Capacitatea noastră de producție actuală ne permite să venim în întâmpinarea investitorilor care au nevoie de exemplu de 5-10 unități de cazare rapid, pe care le putem livra în același interval de timp, de 30 de zile, la cheie. Montajul durează tot o zi pentru fiecare casă, iar acestea sunt gata să-și primească oaspeții chiar de a doua zi”, a mai precizat Horia Bălan.

Casele Dwellii au fost concepute de arhitecți și birouri de arhitectură multiplu premiate precum Cristian Corvin, Eliza Yokina, Craftr, LAMA Arhitecture, Sigurd Larsen sau BAAB. Proiectarea este realizată in house de o echipă multidisciplinară de ingineri de structură, de instalații, de conformare energetică, alături de o echipă de arhitecți.

Investiția în lansarea acestui concept nou pe piața din România a fost de 500.000 de euro. Aceasta a inclus dezvoltarea de concepte, proiectarea fluxurilor de producție, prototipare și optimizare pentru șapte modele individuale.

Casele sunt disponibile deja pentru a fi comandate, iar compania românească a ieșit deja pe piața internațională, odată cu participarea la târgul de profil New Housing Germania, la finalul lunii iunie.

Până la finalul anului, Dwellii și-a propus să realizeze și să vândă 16-20 de case modulare. Pentru 2025 ținta este ca volumul și cifra de afaceri să se dubleze, iar 30-40% din producție să fie dedicată comenzilor internaționale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: