„Drumul Morții – DN 2”: Încep lucrările pentru un sistem de siguranță 2+1 la ieșirea din Buzău / Doi tineri căsătoriți au murit săptămâna trecută în zonă

București Buzău E85 rulouri

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău anunță că încep lucrările pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi circulație) pe DN 2 – E 85 București – Bacău, pe o porțiune de circa doi kilometri la ieșirea din Municipiul Buzău. Săptămâna trecută, doi tineri proaspăt căsătoriți au murit într-un accident pe acest drum cu o bandă și jumătate pe sens, cunoscut ca „Drumul Morții” sau „Drumul Crucilor”, deoarece șoferii circulă pe el în regim de două benzi pe sens.

Astfel, pe DN 2, la ieșirea din Municipiul Buzău, pe sectorul cuprins între km. 104+840 – km. 106+790, zona cuprinsă între Hanul lui Țintă și Pasarela Nehoiu, se va amenaja drumul național, prin reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1. Concret, de la ieșire din Municipiul Buzău, de la Pasarela Nehoiu, spre Ploiești se va circula pe o bandă, iar dinspre Hanul lui Țintă spre municipiu se va circula pe două benzi.

De asemenea, pe această secțiune va fi amplasat parapet median de tip New Jersey și va fi limitată viteza la 60 km/h.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

„Astfel, începând de săptămâna viitoare, se va monta semnalizarea rutieră necesară în cazul unor astfel de lucrări, se va îndepărta marcajul rutier prin hidrosablare, o soluție minim invazivă, se va reface noul marcaj rutier și se va monta parapetul New Jersey”, a transmis DRDP Buzău.

„Acest proiect a fost demarat de DRDP Buzău în urmă cu aproximativ un an, am urmat toate etapele necesare în astfel de situații, de la proiectare, avizare și până la achiziția parapetului New Jersey și îndepărtarea marcajului rutier. Tot de anul trecut, am pregătit acostamentul prin adăugare de material frezat, permițând astfel, doar în cazuri de urgență (ambulanță, pompieri, defect mecanic), staționarea pe o scurtă perioadă de timp. Precizez că proiectul la care facem referire este unul desfășurat în comun cu Primăria Municipiului Buzău, deoarece un segment de aproximativ 200 de metrii din sectorul la care facem referire se află în administrarea municipalității”, explică directorul regional al DRDP Buzău, ing. Sorin Robu.

Amintim că doi soți au murit sâmbătă într-un acccident rutier produs pe DN2, la ieșirea din municipiul Buzău spre Ploiești. Mașina lor s-a izbit de o camionetă pe contrasens.

Sistemul de siguranță rutieră „2+1” este „modelul suedez” de siguranță, reversibil, cu două benzi clasice pe un sens și o singură bandă pe sensul opus, sistematizare care permite depășirea în siguranță și reduce riscul de accidente frontale.

Anul trecut, Ministerul Transporturilor a publicat Proiectul de Ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile cu acostament lărgit.

Astfel, pe șoselele cu acostament lărgit, „Drumurile morții” DN 2 București – Buzău – Bacău (cea mai periculoasă șosea din România), DN 6 București – Alexandria sau DN 28 în județul Iași, pot continua sau pot începe proiecte pentru implementarea sistemului 2+1.

Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că a reușit includerea Autostrăzii Moldovei în PNRR tocmai arătând Comisiei Europene „crucile de pe DN 2” și a cerut sprijin la MAI pentru continuarea proiectului (detalii aici).

Reabilitarea DN 2 – E 85 s-a făcut în anii ’90 printr-un proiect finanţat cu fonduri europene, iar atunci s-a lărgit platforma drumului, dar carosabilul a rămas tot cu o singură bandă pentru fiecare sens, fluxul de trafic (MZA) fiind de peste 20.000 mașini, mult peste capacitatea de preluare a șoselei. Din acest motiv, șoferii care circulă cu viteză legală sunt „împinși” pe acostament de cei care vin cu viteză din spate și nu depășesc pe contrasens. În plus, camioanele care merg mai încet folosesc acostamentul, iar dacă doi șoferi depășesc în același timp nu rămâne suficient spațiu între mașini.

Pe DN 2 – E 85 sunt trei tipuri de sistematizare rutieră: acostament lărgit, folosit ca bandă de circulaţie, sistemul pilot 2+1 alternativ şi două benzi clasice 2X2, iar valorile de circulaţie sunt la nivel de autostradă, printre cele mai aglomerate tronsoane fiind zona Mărăcineni în judeţul Buzău, tranzitată de zeci de mii de vehicule, potrivit ultimului recensământ rutier.

Sistemul 2+1 a fost implementat și pe DN 28 în județul Iași după cum Economedia a transmis aici.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: