Drulă: Sistemul suedez de circulaţie 2+1 se va introduce pe zone extinse din 2022 / Apel către Bode: E nevoie și de Poliție și Ministerul de Interne pentru a aduce ordinea pe șoselele României

API DN 2 2+1

Sistemul experimental de circulaţie 2+1 inspirat din modelul suedez va fi introdus pe zone extinse din 2022, a anunţat pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, care a cerut Companiei de Drumuri un calendar accelerat şi bine gândit al etapelor de implementare. Reacţia ministrului vine după ce, în această dimineaţă, pe DN 2 în judeţul Bacău s-a produs un alt accident grav, cu trei persoane decedate, iar asociaţiile civice Pro Infrastructură şi Construim România au criticat CNAIR pentru că nu a continuat proiectul început în 2019 la Moviliţa în judeţul Ialomiţa.

Pentru proiectul pilot de resistematizare a circulaţiei de la o bandă pe sens cu acostament lărgit la modelul 2+1 este nevoie de fonduri pentru reasfaltare, semnalizare, de aceea se aşteaptă fonduri suplimentare la rectificare.

„Conversia DN2 în 2+1 trebuie făcută ca la carte și cu cap și atenții la detalii: am cerut companiei de drumuri să elaboreze un normativ inspirat din modelul suedez. Asta înseamnă, printre altele, separator median între sensuri care să prevină intrarea pe contrasens (și accidentele frontale), benzi ușor mai înguste pe sensul cu 2 benzi pentru a lăsa o bandă mai lată pe sensul cu 1 bandă (astfel ca în caz de avarie, un vehicul ramas în pană să poată fi ocolit), zone de tranziție de la 2+1 la 1+2 corect semnalizate și trasate, integrarea intersecțiilor la nivel (cu viraje la stânga) de pe DN2 în zonele de tranziție. Toate aceste precondiții înseamnă că nu se va face de pe azi pe mâine această conversie. Am cerut conducerii CNAIR un calendar accelerat și bine gândit al etapelor de implementare astfel ca în 2022 să introducă pe zone extinse sistemul 2+1”, a explicat Cătălin Drulă.

Totodată, ministrul Transporturilor mai subliniază că nici sistemul pilot 2+1, nici autostrăzile nu rezolvă problema şoferilor teribilişti şi agresivi şi subliniază că este nevoie ca Ministerul de Interne să-şi facă treaba. „E nevoie și de Poliție și Ministerul de Interne pentru a aduce ordinea pe șoselele României”, a scris ministrul.

În prezent, Regionala de Drumuri Bucureşti efectuează lucrări de amenajare pentru a realiza acostament consolidat (lărgirea platformei drumului, nu şi a carosabilului) pe DN 6 la intrarea în Alexandria dinspre Bucureşti, sistematizare care s-a dovedit ineficientă pe DN 2, cea mai periculoasă şosea din România.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.