CNAIR a finalizat ghidul tehnic pentru resistematizarea circulației pe Drumurile Naționale cu o bandă pe sens și acostament consolidat, un proiect de siguranță rutieră care vizează DN 28 Strunga – Târgu Frumos – Iași și mai ales DN 2 – E 85 București – Bacău, cunoscut ca „Drumul Morții” sau „Drumul Crucilor”. Trecerea la sistemul suedez 2+1 este proiect finanțat prin PNRR și se va derula în paralel cu Autostrada Moldovei A7 care va prelua mare parte din traficul de tranzit.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În urmă cu un an, un Ordin al Ministrului Transporturilor propunea inclusiv posibilitatea de a reduce lățimea benzii de circulație pentru a lăsa suficient spațiu și pentru zona mediană și separatoare de sens, dar în ghidul tehnic pe care l-a publicat CNAIR banda de circulație rămâne totuși la 3,5 metri.

„Prezentul normativ stabileşte regulile şi condiţiile minime obligatorii care se aplică la amenajarea drumurilor în sistem de circulaţie 2+1. Sistemul de circulaţie 2+1 a fost implementat sub forma unui proiect pilot pe DN 2 km 30+200 – 40+200 iar rezultatele în ceea ce priveşte eficienţa pentru creşterea siguranţei rutiere sunt încurajatoare. Sistemul de circulaţie 2+1, este reprezentat de secţiuni de drum cu circulaţie alternantă, a cărei bandă centrală este utilizată ca bandă de depăşire alternativă pentru fiecare direcție, aşa cum este- prezentată în fig. 1. Pentru sporirea gradului de siguranţă rutieră, administratorul drumului, poate implementa măsuri suplimentare de siguranţă a circulaţiei în cadrul sistemului de circulaţie alternantă 2+1, precum amplasarea de parapete rutier, atenuatori de impact, stalpisori flexibili, iluminat etc.”, arată documentația publicată luna aceasta pe care a consultat-o Economedia.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Ghidul Tehnic permite continuarea proiectului de resistematizare rutieră 2+1 început în 2019 pe DN 2 în Ialomița. Practic, pe 10 kilometri, carosabilul prevăzut inițial cu o bandă pe sens și acostament lărgit a fost reconfigurat alternativ la sistemul 2+1, adică o bandă pe un sens și două benzi pe sensul opus, fiind 4 tronsoane de aproximativ 2,5 kilometri care alternează. Măsura a fost insistent cerută în ultimii 3 ani, după ce pe DN 2 (cunoscut drept Drumul Morții sau Drumul Crucilor) s-au produs mai multe accidente frontale cu numeroase victime.

Din 2019 și până la accidentul din septembrie 2021 nicio persoană nu și-a mai pierdut viața. Reconfigurarea drumului la modelul suedez 2+1 a dus, evident, și la reducerea vitezei, în zilele de vară, mai ales duminica după amiază, la trecerea de la două benzi la o singură bandă formându-se cozi. Între sensurile de mers sunt montate separatoare din plastic „popice”, suficient cât să împiedice pătrunderea voluntară pe contrasens. În iulie 2021, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă anunța continuarea proiectului 2+1, dar solicita și implicarea ministrului internelor, Lucian Bode, pentru reducerea accidentelor prin prezența poliției rutiere în teren.