Premieră pe șoselele din Moldova: „Sistemul suedez” 2+1 cu circulație reversibilă aplicat pe DN 2 în Ialomița se face și pe DN 28 în județul Iași

API-DN-2-21

Proiectul pilot de siguranță rutieră 2+1, „modelul suedez” aplicat pe DN 2-E 85 în Ialomița, va fi replicat și pe DN 28 spre Târgu Frumos în județul Iași, a anunțat Cătălin Urtoi, consilier al ministrului transporturilor Sorin Grindeanu.

Modelul 2+1 cu circulație reversibilă înseamnă reconfigurarea carosabilului cu acostament lărgit folosit ca bandă de circulație într-o sistematizare cu două benzi pe un sens și o singură bandă pe sensul opus care alternează, după cum Economedia explica în februarie atunci când s-a emis Ordinul de Ministru pentru a permite reducerea lățimii benzii de circulație.

Implementarea modelului suedez și pe DN 28 a prins contur după accidentul grav de la Bălțați care a dus la montarea parapetelor pe role pe tronsonul de la Târgu Frumos spre Podul Iloaiei. Eliminarea acostamentului de aproximativ 2 metri lățime care se transformă în bandă de circulație reduce, practic, riscul de accidente frontale prin pătrunderea pe contrasens.

Proiectul pilot 2+1 de pe DN 28 Scheia – Strunga se face pe un tronson de 11 kilometri și va fi funcțional până în noiembrie. Lucrările încep cu reasfaltarea carosabilului. „În februarie 2022, după gravul accident de la Bălțați, profitând de numirea mea de câteva zile la cabinetul Ministrului Transporturilor am luat decizia de a mă implica în implementarea unui proiect pilot de siguranța circulației pe DN 28. În trei săptămâni s-a obținut acordul de finanțare și implementare a proiectului din partea Ministerului Transporturilor și CNAIR. În aceste zile se finalizează montajul parapetilor (n.r parapetelor) tip New Jersey, combinat cu parapet pe rulouri în zona Baltati. În săptămânile următoare va începe realizarea proiectului pilot de circulație alternativă 2+1 pe sectorul Scheia-Strunga, lucrări care vor fi finalizate până în Noiembrie 2022 inclusiv lărgirea unor podețe, iluminat și un strat nou de asfalt de la Tg.Frumos la Strunga”, a transmis Urtoi.

Consilierul ministrului Grindeanu mai precizează că proiectul pilot nu are legătură cu tronsonul de autostradă întârziat dintre Târgu Neamț -Iași și Ungheni, noul termen de predare a Studiului de Fezabilitate fiind 29 august 2022, potrivit fostului secretar de stat în ministerul Transporturilor Adrian Covăsnianu.

„Se confirmă cele 4 luni de întârziere pe care le-am estimat la Studiul de Fezabilitate pentru sectorul Ungheni – Iași – Tg. Neamț! Termenul ratat de predare a Studiului de Fezabilitate pentru sectorul Ungheni – Iași – Tg. Neamț beneficiază de prima amânare și de un nou termen: 29 august 2022!”, spune fostul secretar de stat. 

Comentarii

  1. Pe mărețul e85 se mai face aceasta operațiune sau lăsăm șoferii sa moara ca prostii în continuare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *