Tronsonul Târgu Neamț-Iași-Ungheni care face parte din Autostrada Unirii are deja o întârziere de 8 luni în etapa de proiectare, Consitrans solicitând Companiei de Drumuri o prelungire a termenului cu 8 luni, anunță Cătălin Urtoi, consilier al ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Practic, la un an de la semnarea contractului pentru proiectare, întârzierea este de 8 luni. Contractul pentru realizarea documentației tehnice (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) a fost semnat cu firma de proiectare Consitrans în aprilie 2021 pentru 58 milioane de lei și o durată de 25 de luni. Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul de aprox. 100 de kilometri trebuia predat pe 13 aprilie, dar în urma observațiilor Comisiei Europene proiectul nu a depășit etapa definitivării traseului AMC 1 (Analiza MultiCriterială 1) explică Urtoi : ,,Am prezentat și situația tronsonului Tg.Neamț(Moţca) – Leţcani-Iași-Ungheni, unde în acest moment avem o întârziere de opt luni de zile, conform documentelor prezentate de către proiectant (Consitrans). Aici proiectul stagnează în luarea unei decizii de traseu- faza AMC1 pe secțiunea Leţcani-Ungheni, unde Jaspers (consultant al Comisiei Europene) a avut mai multe observații tehnice prin Guidance Note 1 și Guidance Note 2, în perioada Octombrie 2021- Aprilie 2022, observații la care proiectantul a trebuit să răspundă. În acest context, ieri a fost solicitată o prelungire a predării SF-ului cu opt luni de zile (SF-ul trebuia predat pe 13 Aprilie 2022). Din păcate relația cu Jaspers nu poate fi monitorizată în timp printr-un termen prestabilit.” -Cătălin Urtoi.
La sfârșitul anului trecut, proiectantul a propus schimbarea traseului în zona de Nord a municipiului Iași, după cum Economedia a scris aici.
Pentru tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț cu o lungime de peste 200 de kilometri din care capetele de lângă Târgu Mureș și Moțca (aproape 60 km.) sunt finanțate prin PNRR, firma de proiectare Acciona ar urma să finalizeze documentația până la sfârșitul anului.