Sindicatele italiene au convocat o grevă de o zi, pe 18 octombrie, pentru lucrătorii metalurgici de la Stellantis şi furnizorii săi locali pentru a protesta împotriva scăderii producţiei producătorului de automobile în ţară, a declarat marţi şeful sindicatului UILM, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Majoritatea fabricilor Stellantis din Italia au înregistrat o scădere puternică a producţiei în prima jumătate a anului, potrivit datelor sindicatului FIM-CISL, cu o scădere generală de 25%.

Sindicatul se aşteaptă acum ca Stellantis să producă puţin peste jumătate de milion de vehicule în Italia în acest an, faţă de 751.000 în 2023.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

”Situaţia este rea, foarte rea”, a declarat Rocco Palombella de la UILM, la o conferinţă de presă cu liderii FIOM şi FIM-CISL, celelalte două sindicate principale ale metalurgiştilor din Italia.

Operaţiunile la unităţile italiene ale Stellantis au fost oprite în mod repetat în ultimele luni, în principal din cauza cererii slabe de pe piaţă, în special pentru vehiculele electrice, lucrătorii fiind puşi în scheme de concediu, finanţate parţial din bani publici.

Grupul a purtat discuţii de luni de zile cu guvernul italian cu privire la un plan de a creşte producţia din ţară înapoi la un milion de vehicule până la sfârşitul acestui deceniu, dar nu a existat niciun acord până acum.

Între timp, Roma a început, de asemenea, discuţii cu producătorii auto chinezi pentru a atrage noi producători să se alăture Stellantis, singurul mare constructor auto din Italia.

Palombella a spus că sindicatele au îndoieli cu privire la strategia guvernului de a atrage un nou producător de automobile, în timp ce au cerut Stellantis să-şi crească producţia, pe fondul cererii slabe de pe piaţă.

El a criticat, de asemenea, o schemă de stimulente pentru achiziţionarea de maşini, lansată de guvern la începutul acestui an.

”Schema nu a funcţionat”, a spus Palombella.

De asemenea, Stellantis se confruntă cu o potenţială grevă a sindicatului United Auto Workers din Statele Unite, care acuză grupul de încălcarea promisiunilor contractuale.