Sindicatele italiene au convocat o grevă de o zi la fabricile Stellantis

stellantis Sursa foto: Stellantis

Sindicatele italiene au convocat o grevă de o zi, pe 18 octombrie, pentru lucrătorii metalurgici de la Stellantis şi furnizorii săi locali pentru a protesta împotriva scăderii producţiei producătorului de automobile în ţară, a declarat marţi şeful sindicatului UILM, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Majoritatea fabricilor Stellantis din Italia au înregistrat o scădere puternică a producţiei în prima jumătate a anului, potrivit datelor sindicatului FIM-CISL, cu o scădere generală de 25%.

Sindicatul se aşteaptă acum ca Stellantis să producă puţin peste jumătate de milion de vehicule în Italia în acest an, faţă de 751.000 în 2023.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

”Situaţia este rea, foarte rea”, a declarat Rocco Palombella de la UILM, la o conferinţă de presă cu liderii FIOM şi FIM-CISL, celelalte două sindicate principale ale metalurgiştilor din Italia.

Operaţiunile la unităţile italiene ale Stellantis au fost oprite în mod repetat în ultimele luni, în principal din cauza cererii slabe de pe piaţă, în special pentru vehiculele electrice, lucrătorii fiind puşi în scheme de concediu, finanţate parţial din bani publici.

Grupul a purtat discuţii de luni de zile cu guvernul italian cu privire la un plan de a creşte producţia din ţară înapoi la un milion de vehicule până la sfârşitul acestui deceniu, dar nu a existat niciun acord până acum.

Între timp, Roma a început, de asemenea, discuţii cu producătorii auto chinezi pentru a atrage noi producători să se alăture Stellantis, singurul mare constructor auto din Italia.

Palombella a spus că sindicatele au îndoieli cu privire la strategia guvernului de a atrage un nou producător de automobile, în timp ce au cerut Stellantis să-şi crească producţia, pe fondul cererii slabe de pe piaţă.

El a criticat, de asemenea, o schemă de stimulente pentru achiziţionarea de maşini, lansată de guvern la începutul acestui an.

”Schema nu a funcţionat”, a spus Palombella.

De asemenea, Stellantis se confruntă cu o potenţială grevă a sindicatului United Auto Workers din Statele Unite, care acuză grupul de încălcarea promisiunilor contractuale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: