Prima mașină electrică cu baterie în stare solidă urmează să fie lansată în 2025, de brandul britanic MG, deţinut de grupul chinez SAIC

MG SAIC

Brandul britanic MG, deţinut de grupul chinez SAIC, accelerează bateriile mai ieftine și mai dense din punct de vedere energetic, iar prima baterie va fi instalată într-un EV de serie anul viitor, scrie Autocar.

MG va începe să echipeze mașinile electrice cu baterii în stare solidă în următoarele 12 luni, a confirmat un oficial al companiei sale mamă, Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC).

Vorbind la Salonul Auto de la Chengdu din China, Yu Jingmin, vicepreședinte executiv al operațiunilor SAIC privind vehiculele de pasageri, a dezvăluit că noua tehnologie a bateriilor în stare solidă dezvoltată de companie și care urmează să fie partajată cu alte mărci SAIC va fi lansată în curând pe un model MG.

Yu, fostul șef de vânzări și marketing al joint-venture-ului SAIC-Volkswagen, nu a vrut să fie presat cu privire la identitatea primului MG care va primi o baterie solid-state, dar a indicat că este planificat să fie prezentat în al doilea trimestru al anului 2025, înainte de a fi pus în vânzare mai târziu în cursul anului.

Mișcarea ambițioasă devansează cu mai mult de 12 luni calendarul planificat anterior de MG privind introducerea bateriilor în stare solidă pe modelele sale de producție.

De asemenea, aceasta plasează MG înaintea rivalilor săi de pe piața principală, inclusiv Volkswagen, în ceea ce privește adoptarea planificată a tehnologiei bateriilor în stare solidă pentru modelele de volum.

IM Motor, brandul frate al MG, a dezvăluit deja noua sa berlină L6 cu baterii solid-state de primă generație dezvoltate în cadrul unui parteneriat între SAIC și specialistul chinez în baterii Jiangsu Qingtao.

Se susține că bateria „Lightyear” a IM oferă o densitate de energie mai mult decât dublă – de 368 de wați pe kilogram – în comparație cu actuala sa baterie litiu-fier-fosfat (LFP). Cu o capacitate de 133kWh, aceasta oferă berlinei L6 o autonomie oficială de 673 de mile pe ciclul de testare a vehiculelor ușoare din China (CLTC).

IM Motor spune că bateria Lightyear este, de asemenea, capabilă să ofere celui mai recent model al său o autonomie de până la 249 de mile în 12 minute cu un încărcător DC de mare putere.

Încă nu au fost dezvăluite detalii despre prima baterie în stare solidă a MG, dar se pare că aceasta va avea aceeași proporție de 5% masă lichidă ca bateria utilizată de IM Motor și va funcționa pe o arhitectură electrică de 800V.

Decizia de a dota modelele MG cu baterii în stare solidă indică faptul că SAIC plănuiește o creștere accentuată a producției noii tehnologii, în încercarea de a obține economii de scară importante pentru diferitele sale mărci. Anterior, compania a declarat că se așteaptă ca, pe termen lung, bateriile în stare solidă să ofere reduceri de costuri de până la 30% față de bateriile LFP.

Mărcile SAIC Feifan și Roewe au indicat, de asemenea, că intenționează să adopte baterii în stare solidă în modelele viitoare.

Pe lângă dezvăluirea planurilor MG privind energia solidă, Yu a confirmat, de asemenea, că noul SUV electric MG S5, dezvăluit în registrele depuse la Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT) din China în luna iulie, va fi lansat în China în noiembrie 2024, înainte de exporturile planificate pentru 2025. noul model cu o lungime de 4476 mm, care ar trebui să fie comercializat pe piețele europene până anul viitor pe vremea aceasta, va fi oferit cu o gamă de sisteme de propulsie cu unul sau două motoare în combinație cu o baterie LFP.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.