FOTO Autostrada A1 Lugoj – Deva, sectorul Margina – Holdea: UMB face lucrări pentru partea de drum, iar partenerii bosniaci fac pregătiri pentru tunelurile „pentru urși”

Mădălina Podaru oct. 15, 2024 1 comentarii 4118 vizualizări
A1 Lugoj Deva sectorul Margina Holdea Sursa foto: DRDP Timișoara

Constructorul băcăuan UMB lucrează în prezent la partea de drum de pe sectorul Margina – Holdea al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, iar partenerii bosniaci Euro-Asfalt fac pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri „pentru urși”. Acesta este singurul tronson care lipsește pentru a circula pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II, un contract de 1,8 miliarde lei semnat exact acum doi ani (14 octombrie 2022).

„Imagini de astăzi de pe șantierul autostrăzii A1 Lugoj – Deva, sectorul Margina – Holdea.
Se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structuri (pasaje și viaducte), la podețe. Pe șantier au intrat și partenerii bosniaci ai antreprenorului – Euro-Asfalt – care efectuează activități topografice și fac pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri. Continuă aprovizionarea cu anrocamente în depozitul din zona Holdea și aprovizionarea cu balast în depozitul din organizarea de șantier”, a transmis marți DRDP Timișoara, pe Facebook.

În august, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru cele două tuneluri „pentru urși” pe care UMB le va construi pe cei 5 kilometri din Autostrada A1 Lugoj – Deva, la doi ani de semnarea contractului.

Va fi primul tunel de autostradă construit de o firmă din România, dar expertiza pentru tuneluri revine companiei din Asociere Euro-Asfalt din Bosnia și Herțegovina, pentru că UMB, singur, nu putea îndeplini criteriile de experiență pentru tuneluri. (Va putea licita singur loturi cu tuneluri doar după recepția A1 Margina – Holdea). Constructorul român, în aceeași asociere, a depus ofertă și pentru lotul Pipirig – Leghin al Autostrăzii Unirii (A8) lot cu o lungime de 19 km. care include și 7 tuneluri.

Pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, secțiunea Margina (jud. Timiș) – Holdea (jud. Hunedoara) este proiectat cel mai lung tunel contractat din România: pe firul I, tunelul unidirecțional cu o lungime de 1985 metri (km. 53 +600 – km. 55+585) respectiv tunelul de 1825 metri lungime fir II (km. 53 +580- km. 55 +480) potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Tunelul Curtea de Argeș pe care îl construiește PORR pe Lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești are o lungime de 1350 metri (total 2700 metri ambele fire, dar complet forat), tunelul Poiana de pe lotul 3 pe care îl va începe WeBuild în 2025 are 1700 metri, iar cel de pe Lotul Meseș al Autostrăzii Transilvania peste 2 kilometri, dar nu este contractat. Potrivit datelor oficiale, după numeroase prelungiri, săptămâna viitoare, luni sau marți, CNAIR ar urma să anunțe – în sfârșit – câștigătorul.

Practic, pe lotul Margina –Holdea sunt proiectate două tuneluri: cel scurt, de 415 metri pe Firul I respectiv 367 metri fir II și cel lung de (1985/1825 metri). Însă, spre deosebire de Tunelul Curtea de Argeș de pe A1, tunelurile lungi UMB au și un segment central unde nu vor fi forate cu tehnologie NATM (noua tehnologie din Austria), ci cu câte o secțiune tip cut&cover care va permite intrarea în tuneluri de la capete cu câte patru seturi de utilaje deja cumpărate.

 Economedia a explicat aici cum va construi UMB cel mai lung tunel din România și ce diferă față de tunelul PORR de pe A1 Sibiu – Pitești.

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina), în asociere pentru experiența pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB a avut termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire.  Termenul de execuție este de 34 luni.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.