Spania: Sidenor, companie producătoare de oțel, vrea să achiziţioneze o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar Talgo/ În vară, guvernul de la Madrid a blocat o ofertă pentru Talgo venită din Ungaria din motive de securitate națională

Talgo Sursa foto: X.com/ Talgo @TalgoGroup

Producătorul spaniol de oţel Sidenor este în discuţii cu Talgo pentru a achiziţiona o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar din Spania, a informat luni Talgo, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Oficialii spanioli au declarat în repetate rânduri că Talgo este o companie strategică, dat fiind accesul său la informaţii sensibile cu privire la reţeaua feroviară din Spania şi, pe cale de consecinţă, asupra securităţii naţionale.

Săptămâna trecută, Sidenor a trimis o scrisoare Talgo în care preciza că ia în considerare o ofertă o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar, titlurile Talgo înregistrând atunci un avans de peste 6% la Bursa de la Madrid.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

Ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, a sugerat săptămâna trecută că Executivul ar sprijini o potenţială ofertă a unei firme industriale spaniole, cum ar fi Sidenor.

“Ofertele vin din sectorul privat, de la companii care sunt solvabile, de natură naţională şi industrială, şi, desigur, acesta este unul din obiectivele pe care le avem pentru firmele noastre strategice, cum ar fi Talgo”, le-a spus jurnaliştilor Cuerpo.

În august, Guvernul spaniol a blocat o ofertă publică de preluare lansată de consorţiul ungar Ganz Mavag Europe pentru Talgo, apreciind că această tranzacţie ar “antrena riscuri pentru securitatea naţională şi ordinea publică”.

Un oficial guvernamental spaniol de rang înalt a declarat că Madridul s-a opus ofertei de 619 milioane de euro pentru Talgo în parte pentru că societatea ar putea contribui la reconstrucția Ucrainei, ajutând-o să își consolideze legăturile feroviare cu UE.

„Unul dintre cele mai mari interese ale Ucrainei este legătura feroviară”, a declarat oficialul pentru Financial Times, subliniind că Talgo ar putea ajuta Ucraina să depășească un mare impediment: faptul că șinele sale de cale ferată au o lățime diferită.

În martie, consorţiul Ganz Mavag Europe Private Limited, din care fac parte grupul feroviar Magyar Vagon şi fondul deţinut de statul ungar Corvinus Zrt., a lansat o ofertă publică, în valoare de 619 milioane de euro, pentru preluarea tuturor acţiunilor Talgo, producătorul celebrelor trenuri de mare viteză AVE. Oferta reprezenta o primă de 17% faţă de preţul acţiunilor Talgo în acel moment.

Înfiinţat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru compania feroviară spaniolă Renfe. Compania, la care principalul acţionar este fondul de investiţii Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt şi SUA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.