Spania: Sidenor, companie producătoare de oțel, vrea să achiziţioneze o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar Talgo/ În vară, guvernul de la Madrid a blocat o ofertă pentru Talgo venită din Ungaria din motive de securitate națională

Talgo Sursa foto: X.com/ Talgo @TalgoGroup

Producătorul spaniol de oţel Sidenor este în discuţii cu Talgo pentru a achiziţiona o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar din Spania, a informat luni Talgo, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Oficialii spanioli au declarat în repetate rânduri că Talgo este o companie strategică, dat fiind accesul său la informaţii sensibile cu privire la reţeaua feroviară din Spania şi, pe cale de consecinţă, asupra securităţii naţionale.

Săptămâna trecută, Sidenor a trimis o scrisoare Talgo în care preciza că ia în considerare o ofertă o parte sau toate acţiunile constructorului feroviar, titlurile Talgo înregistrând atunci un avans de peste 6% la Bursa de la Madrid.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Ministrul Economiei, Carlos Cuerpo, a sugerat săptămâna trecută că Executivul ar sprijini o potenţială ofertă a unei firme industriale spaniole, cum ar fi Sidenor.

“Ofertele vin din sectorul privat, de la companii care sunt solvabile, de natură naţională şi industrială, şi, desigur, acesta este unul din obiectivele pe care le avem pentru firmele noastre strategice, cum ar fi Talgo”, le-a spus jurnaliştilor Cuerpo.

În august, Guvernul spaniol a blocat o ofertă publică de preluare lansată de consorţiul ungar Ganz Mavag Europe pentru Talgo, apreciind că această tranzacţie ar “antrena riscuri pentru securitatea naţională şi ordinea publică”.

Un oficial guvernamental spaniol de rang înalt a declarat că Madridul s-a opus ofertei de 619 milioane de euro pentru Talgo în parte pentru că societatea ar putea contribui la reconstrucția Ucrainei, ajutând-o să își consolideze legăturile feroviare cu UE.

„Unul dintre cele mai mari interese ale Ucrainei este legătura feroviară”, a declarat oficialul pentru Financial Times, subliniind că Talgo ar putea ajuta Ucraina să depășească un mare impediment: faptul că șinele sale de cale ferată au o lățime diferită.

În martie, consorţiul Ganz Mavag Europe Private Limited, din care fac parte grupul feroviar Magyar Vagon şi fondul deţinut de statul ungar Corvinus Zrt., a lansat o ofertă publică, în valoare de 619 milioane de euro, pentru preluarea tuturor acţiunilor Talgo, producătorul celebrelor trenuri de mare viteză AVE. Oferta reprezenta o primă de 17% faţă de preţul acţiunilor Talgo în acel moment.

Înfiinţat în anul 1942, Grupul Talgo este principalul furnizor de trenuri pentru compania feroviară spaniolă Renfe. Compania, la care principalul acţionar este fondul de investiţii Trilantica, exportă trenuri în special în Germania, Arabia Saudită, Danemarca, Egipt şi SUA.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: