Drumul de Mare Viteză București – Giurgiu. CNIR a lansat licitația pentru proiectare / Contractul are o valoare de 44 de milioane de lei, finanțarea este din fonduri UE

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat, joi, că a lansat licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București – Giurgiu, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate având o valoare de 44 milioane lei (fără TVA) și o durată de 18 luni.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 9 decembrie 2024.

Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene nerambursabile, a precizat ministrul Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Analize Economedia

retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
calculator, job, grafice
automotive foto 2
Victor Moraru si Marian Neacsu
oameni bagaje
multime, oameni, populatie, demografic, trecere de pietoni
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
bani, lei, finante, bancnote
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati, impozit, taxe
Vladimir Putin, Xi Jinping, presedinte, rusia, china, moscova, kremlin, beijing, presedinte, china, rusia
bani, finante, lei, financiar, deficit
Gameloft Romania Cluj Napoca
onrc, registrul comertului
onrc, registrul comertului
Jerome Powell, FED
sticle vin
turism calatorii bani
Euro bani fonduri cheltuieli risipă fraude
bani, lei, finante, bancnote, bani numarati
Borhanci_Bazin-de-inot_01
Luca
onrc, registrul comertului
Pod Argeș Grădiștea București Giurgiu
bani, finante, lei, financiar, deficit
aeroport iasi plecari

În cadrul Studiului de Fezabilitate, Proiectantul va analiza în special:
– variantele de traseu;
– profilul (autostradă sau drum expres);
– conexiunea cu alte obiective de investiții.
După ce va fi construit, acest nou drum de mare viteză va face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9.

La începutul lunii octombrie, CNIR a anunțat și variantele posibile de traseu:
– Desprinderea din Autostrada A1 București-Pitești, zonele Corbii Mari (limită jud. Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu)
– Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București-Alexandria, nodul rutier Ghimpați (jud. Giurgiu)
– Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.

În septembrie, Ministerul Transporturilor a aprobat un proiect prin care va investi aproape 100 de milioane de euro pentru modernizarea DN 5B Giurgiu – Ghimpați(36,3 km), legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria. Drumul va ocoli municipiul Giurgiu, din zona intersecției cu strada Drumul Serei, și va ajunge până la intrarea în comuna Ghimpați.

Tot în septembrie, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate ce va sta la baza construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria). Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei. Termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024.

În plus, în Bulgaria se lucrează deja la Autostrada Veliko – Ruse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.