Drumul de Mare Viteză București – Giurgiu. CNIR a lansat licitația pentru proiectare / Contractul are o valoare de 44 de milioane de lei, finanțarea este din fonduri UE

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat, joi, că a lansat licitația pentru proiectarea Drumului de Mare Viteză București – Giurgiu, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate având o valoare de 44 milioane lei (fără TVA) și o durată de 18 luni.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este data de 9 decembrie 2024.

Finanțarea este asigurată din Fonduri Europene nerambursabile, a precizat ministrul Sorin Grindeanu pe pagina sa de Facebook.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

În cadrul Studiului de Fezabilitate, Proiectantul va analiza în special:
– variantele de traseu;
– profilul (autostradă sau drum expres);
– conexiunea cu alte obiective de investiții.
După ce va fi construit, acest nou drum de mare viteză va face parte din Coridorul de Transport Pan-European 9.

La începutul lunii octombrie, CNIR a anunțat și variantele posibile de traseu:
– Desprinderea din Autostrada A1 București-Pitești, zonele Corbii Mari (limită jud. Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu)
– Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București-Alexandria, nodul rutier Ghimpați (jud. Giurgiu)
– Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.

În septembrie, Ministerul Transporturilor a aprobat un proiect prin care va investi aproape 100 de milioane de euro pentru modernizarea DN 5B Giurgiu – Ghimpați(36,3 km), legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria. Drumul va ocoli municipiul Giurgiu, din zona intersecției cu strada Drumul Serei, și va ajunge până la intrarea în comuna Ghimpați.

Tot în septembrie, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate ce va sta la baza construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria). Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei. Termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024.

În plus, în Bulgaria se lucrează deja la Autostrada Veliko – Ruse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: