Drumul de mare viteză București – Giurgiu. CNIR a aprobat lansarea licitației pentru studiul de fezabilitate / Cele trei variante de traseu FOTO

Centura Giurgiu autostrada nemțească beton rezistă la caniculă Sursa Foto : CNAIR

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a aprobat lansarea licitației pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de Mare Viteză București – Giurgiu. În prezent există, trei variante de traseu, iar pe baza SF se va stabili profilul de drum expres sau de autostradă. Drumul de mare viteză București – Giurgiu este proiect propriu al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), iar studiul de fezabilitate va avea o durată estimată de 18 luni.

CNIR a precizat că va transmite documentația către Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) spre validare până la sfârșitul lunii octombrie.

În cadrul Studiului de Fezabilitate, proiectantul va realiza o analiză multi-criterială pentru variantele de traseu, profilul (Autostradă sau Drum Expres) și structura drumului, precum și conexiunea cu alte obiective de investiții.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Variante posibile de traseu:
– Desprinderea din Autostrada A1 București-Pitești, zonele Corbii Mari (limită jud. Giurgiu/Dâmbovița sau Bolintin Vale (județul Giurgiu)
– Desprinderea din viitoarea Autostradă A6 București-Alexandria, nodul rutier Ghimpați (jud. Giurgiu)
– Conexiune cu viitorul Drum Radial DR 10 Măgurele Expres și Autostrada A0 București Sud.

„Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate al proiectului include elemente inovatoare, precum modelarea 3 D Building Information Modelling (BIM), criteriu obligatoriu în Caietul de Sarcini. De asemenea, CNIR va solicita viitorului prestator echiparea instalațiilor de foraj cu sisteme GPS și camere video care permit urmărirea lucrărilor în timp real. Durata contractului va fi de 18 luni (16 luni pentru realizarea studiul de fezabilitate și 2 luni pentru asistență tehnică pregătire contract proiectare și execuție/raport financiar final). Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile și de la Bugetul de Stat”, a mai transmis CNIR.

În septembrie, Ministerul Transporturilor a aprobat un proiect prin care va investi aproape 100 de milioane de euro pentru modernizarea DN 5B Giurgiu – Ghimpați (36,3 km), legătura la A1 București – Pitești și la viitoarea Autostradă A6 București – Alexandria. Drumul va ocoli municipiul Giurgiu, din zona intersecției cu strada Drumul Serei, și va ajunge până la intrarea în comuna Ghimpați.

Tot în septembrie, Compania de Drumuri (CNAIR) a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate ce va sta la baza construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria). Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului, care are o valoare de 60 de milioane de lei. Termenul de depunere a ofertelor este 28 octombrie 2024.

În plus, în Bulgaria se lucrează deja la Autostrada Veliko – Ruse.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: