Masterplanul velo pentru crearea de piste pentru biciclete pe carosabil, nu pe trotuare, a fost recepţionat de către municipalitate şi urmează să fie aprobat, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

“Suprapus peste modernizarea transportului în comun şi tranziţia de la maşina personală la mobilitate, venim şi cu Marsterplanul velo care a fost recepţionat de către municipalitate. Mai este un singur pas administrativ, să fie aprobat şi apoi nu vom mai avea nicio scuză la nivel administrativ pentru a nu implementa şi pentru a nu crea acele piste de biciclete care nu vor fi pe trotuar. Nu vom desena cu bidineaua pe trotuar piste de biciclete, ci vom crea cum spune la normativ, pe carosabil. Cea mai mare provocare şi realitatea care există la nivelul centrului Municipiului Bucureşti este că nu putem să impunem un standard la nivelul parcajelor publice, pentru că tot noi, cei care facem parte din politic, tolerăm şi am tolerat foarte mult timp ca instituţiile statului să folosească domeniul public după bunul plac, lăsând şi abandonând maşini în diferite locuri. La noi, în clădirea Primăriei Municipiului Bucureşti lucrează peste 700 de angajaţi şi eu nu ştiu unde parchează cei 700 de angajaţi”, a punctat oficialul.

Acesta a adăugat că, pe segmentul transportului public, operatorii sunt obligaţi să achiziţioneze doar autovehicule prietenoase cu mediul.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Cel mai important lucru, din punctul meu de vedere, a fost sudarea sau implementarea la nivelul contractului de delegare a transportului public, a obligaţiei ca toţi cei patru operatori publici care sunt, astăzi, pe teritoriul Municipiului Bucureşti şi Ilfov să achiziţioneze doar mijloace transport în comun full electrice. Acesta a fost primul pas pe care nimeni nu prea l-a promovat la acel moment. Au crezut că e doar o nuanţă politică, dar punându-l în acel contract, a fost aprobat de toate UAT-urile din regiunea Bucureşti – Ilfov, am reuşit să setăm un standard: nu vor mai apărea autovehicule Euro VI, nu vor mai apărea autovehicule vechi la nivelul Municipiului Bucureşti, ci doar autoturisme noi model full moderne, full green. Asta ne-am propus şi asta am realizat. Am dat drumul la achiziţie pe ceea ce înseamnă tramvaie, autobuze şi troleibuze. Le vedeţi acum pe stradă, sunt toate livrate. O sută de tramvaie moderne fabricate în România, o sută de autobuze full electrice şi o sută de troleibuze”, a spus Bujduveanu.

Potrivit reprezentantului Primăriei Municipiului Bucureşti, o altă problemă este legată de parcarea maşinilor pe marile bulevarde din Bucureşti.

“Uitaţi-vă ce se întâmplă în Piaţa Constituţiei. Când am pus parcarea cu plată s-a eliberat parcarea. N-am înţeles ! Era full în prima zi, iar a doua zi s-a eliberat parcarea. Unde s-au dus toţi oamenii ăştia? Problema noastră reală este că noi nu respectăm în trafic normele de trafic. Pe Ştefan cel Mare sau Mihai Bravu – Inelul Central, exemple foarte, foarte bune. Aveţi trei benzi şi o bandă întotdeauna e blocată de un un rând de maşini care se dublează cu rândul de maşini de pe trotuar. Astfel, 32% din traficul acela care e generat şi care ar trebui să meargă, e blocat. Pe bulevardul Pantelimon, municipalitatea a băgat zeci de milioane de lei, am făcut frumos, am făcut şi o Park & Ride la capăt şi ghici ce ? Din două benzi, o bandă e ocupată… Nu este vina Poliţiei Române, este vina noastră ca şi municipalitate, pe care noi o vom aborda şi o vom rezolva în acest mandat”, a menţionat Stelian Bujduveanu.

Reprezentanţi ai autorităţilor centrale şi locale, alături de cei din sectorul bancar şi de mobilitate, au participat joi la conferinţa cu tema “Transportul Sustenabil în România. Realitate sau utopie?”, organizată de Asociaţia Green Revolution şi publicaţia Green Report.