Platforma de social media Meta intenţionează să injecteze sume importante din veniturile sale din reclame în inteligenţa artificială (AI) şi lumi virtuale, conform raportului său financiar publicat miercuri, transmite agenția DPA, citată de Agerpres.
Compania intenţionează să aloce anul acesta cel puţin 38 miliarde de dolari în investiţii pe termen lung în AI, inclusiv pentru extinderea centrelor de date, cu un miliard de dolari mai mult decât estima anterior.
De asemenea, anul viitor vor creşte cheltuielilor AI.
Meta integrează gradual softul AI, care poate crea text sau imagini, în aplicaţiile sale, inclusiv Facebook şi Instagram.
Firma înregistrează lunar 500 milioane utilizatori ai Meta AI, ceea ce are deja un impact pozitiv asupra afacerilor companiei, a afirmat directorul general Mark Zuckerberg, deşi s-au înregistrat pierderi de peste 50 miliarde de dolari pe segmentul lumilor virtuale.
Numai în trimestrul trei din 2024, divizia Reality Labs – responsabilă cu lumile virtuale, a raportat pierderi operaţionale de 4,4 miliarde de dolari, şi venituri de doar 270 milioane de dolari.
Cu toate acestea, directorul financiar al Meta, Susan Li, a dat asigurări că firma va continua să investească semnificativ în divizia Reality Labs.