Profitul Grupului MOL, înainte de plata taxelor, a ajuns la 503 milioane de dolari, în trimestrul trei din acest an, în scădere cu 24% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, arată rezultatele financiare ale companiei, date publicităţii vineri, scrie Agerpres.
La nivelul primelor nouă luni din 2024, profitul anual înainte de impozitare, s-a ridicat la valoare de 1,419 miliarde de dolari.
Potrivit sursei citate, segmentul Upstream a raportat niveluri ridicate de producţie, în timp ce performanţa segmentului Downstream a fost în scădere sub influenţa contextului macro şi a restructurărilor planificate.
De asemenea, segmentul Consumer Services a înregistrat o performanţă stabilă de la an la an, cu o contribuţie pozitivă a vânzărilor de carburanţi şi sub efectul situaţiilor excepţionale.
În acelaşi timp, profitabilitatea segmentului Downstream a fost afectată de revizii majore, care au menţinut activitatea de prelucrare a ţiţeiului sub nivelul de anul trecut, în timp ce deteriorarea condiţiilor macroeconomice a influenţat marjele.
Pe de altă parte, serviciile de economie circulară au avut o contribuţie mai mare la rezultatele globale ale companiei şi au fost consolidate prin intermediul a două achiziţii care au avut ca scop crearea de capacităţi de reciclare pentru PET de tip alimentar. “DRS (sistemul de garanţie-returnare) a fost implementat la nivel naţional în Ungaria la 1 iulie, ceea ce înseamnă că până la sfârşitul trimestrului erau disponibile aproximativ 3.500 de automate de colectare în cadrul reţelelor de retail, totalizând aproximativ 6 milioane de ambalaje de băuturi returnate pe zi până la finalul trimestrului”, notează compania.
Totodată, reprezentanţii MOL subliniază faptul că rezultatele din segmentul Gas Midstream au fost influenţate de scăderea cererii de servicii de transport şi de capacităţi transfrontaliere.
Grupul MOL este o companie internaţională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie şi retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Compania derulează operaţiuni în peste 30 de ţări, are 24.000 de angajaţi în întreaga lume şi aproape 2.400 de staţii de servicii în zece ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.