Șase companii, printre care una din Coreea de Sud, au depus oferte la licitația lansată de Primăria Sectorului 4, condusă de primarul Daniel Băluță, pentru supervizarea lucrărilor la magistrala de metrou M4, tronsonul dintre Gara de Nord și Gara Progresul, care prelungește către sudul Capitalei linia actuală ce merge de la Gara de Nord în zona Bucureștii Noi. Acesta este cel mai mare contract de supervizare din toate timpurile, cu o valoare estimată de 289 milioane de lei. Comparativ pentru metroul de la Cluj, contractul ajunsese la circa 211 milioane de lei, după patru încercări de licitare.
1. DOHWA ENGINEERING
2. Asociere: VENTURO INVESTMENT (Leader), CITADINA 98,
3. Asociere: EURO FINANCE ADVISORS S.R.L. (Leader), Meta Engineering,INTECSA-INARSA, S.A.U.,PRO TOBY,URBAN CONNECT,
4. Asociere: HILL INTERNATIONAL (BUCHAREST) (Leader),Italconsult S.p.A.,
5. Asociere: METROUL (Leader), EGIS ROMANIA, EGIS RAIL,
6. Asociere: TECNIC Consulting Engineering Romania (Leader), TUMAS Turk Muhendislik Musavirlik ve Muteahhitlik
Interesantă este oferta DOHWA Engineering Company Limited, o companie privată de inginerie și construcții din Coreea de Sud. DOHWA este una dintre cele mai mari firme de proiectare inginerească din Coreea de Sud. Fondată în 1957, firma a finalizat peste 6.900 de proiecte în țară și în întreaga lume. Compania are birouri în peste 15 țări.
Pentru construcția magistralei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresulau depus ofertele tehnice și financiare trei asocieri, formate dintr-un număr total de 56 de societăți comerciale. Două asocieri din Turcia au depus oferte pentru Lotul 1 Gara de Nord – Eroii Revoluției, respectiv Gulermak și Dogus. O asociere condusă de românii de la Erbașu au depus ofertă pentru Lotul 2 Eroii Revoluției – Gara Progresul.
Turcii de la Gulermak lucrează împreună cu Alstom și Arcada pentru execuția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca. Gullermak a câștigat și licitația pentru secțiunea II Băneasa – Otopeni a M6 spre Aeroportul Otopeni.
Turcii de la Dogus nu au niciun mare contract de infrastructură în România și au pierdut și licitația pentru magistrala de metrou M1 din Cluj-Napoca în fața compatrioților de la Gulermak.
Erbașu lucrează pe Atostrada A3 Transilvania și la planșeul Unirii.
Ofertele depuse pentru LOT 1: GARA DE NORD – EROII REVOLUTIEI
– ASOCIEREA NR.1:
• GÜLERMAK (LIDER)
• TYLIN TUNNELCONSULT
• Gülermak Emlak Yapı
• ELECTROPROIECT
• MUZEUL MUNICIPIULUI BUCURESTI
• THEDA MAR DESIGN
• EPC – CONSULTANTA DE MEDIU
• URBAN PROFILE GRELE
• VERTATEL INTERNATIONAL
• SOLUTII ELECTRICE INTEGRATE
• SAIDEL Engineering
• SIXENSE SOLUTIONS
• ROTERMIT
• TIAB
• ALTIMATE
• UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT
• DANAVI
• 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA
• METRANS ENGINEERING
– ASOCIEREA NR.2:
• DOGUS INSAAT VE TICARET (LIDER)
• DANAVI
• KONE Ascensorul
• LABORATORUL DE CONSTRUCTII BUCURESTI
• APOLODOR COM IMPEX
• VERTATEL INTERNATIONAL
• MUZEUL NATIONAL DE ISTORIE A ROMANIEI
• GP GROUP JSC
• TOTAL BUSINESS LAND PROIECT
• GEOSTUD
• SIXENSE SOLUTIONS
• YUKSEL PROJE
• YDA INȘAAT SANAYI
• Trace Group Hold
• ROTERMIT
Ofertele depuse pentru LOT 2: EROII REVOLUTIEI – GARA PROGRESUL:
– ASOCIEREA NR.1:
• CONSTRUCTII ERBASU (LIDER)
• GEOHIDROCONSULT
• GÜLERMAK SPÓŁKA
• ELECTROCONS GROUP PROIECT INT’L
• SAIDEL Engineering
• ELECTRO-ALFA INTERNATIONAL
• ERBASU TOTAL CONSTRUCT
• ERBASU EDIL CONSTRUCT
• ALTIMATE
• UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT
• TIAB
• THEDA MAR DESIGN
• SOMET
• 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA
• METRANS ENGINEERING
• CONCELEX
• DANAVI
• FOCUS SECURITY SYSTEMS
• SCHINDLER ROMANIA
• SIXENSE SOLUTIONS
• TYLIN TUNNELCONSULT
• ELECTROPROIECT
• BOG’ART
Amintim că, în aprilie, Primăria Sectorului 4, în calitate de lider de asociere, alături de Ministerul Transporturilor, Metrorex SA, Consiliul Județean Ilfov și Sectorul 5 al Capitalei, a lansat în SICAP procedura de licitație publică pentru demararea proiectantului și constructorului/constructorilor care urmează să extindă magistrala de metrou M4, Gara de Nord-Gara Progresul.
După atribuirea și semnarea contractului de executare a lucrărilor de proiectare și de execuție, câștigătorul/câștigătorii licitației vor avea la dispoziție un termen total de 60 de luni pentru construcția efectivă. Din acest interval, primele 10 luni sunt destinate primei faze de proiectare.
Extinderea magistralei de metrou M4, Gara de Nord – Gara Progresul va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, după ce Primăria Sector 4 a obținut un contract de finanțare în valoare de 2,5 miliarde de euro.
Inițial, proiectul prelungirii M4 Gara de Nord – Filaret era inclus în PNRR cu finanțare de 300 milioane euro pentru lucrări la structuri, dar, ca urmare a întârzierilor, finanțarea de 300 de milioane de euro a fost transferată la M6 pentru primele șase stații Gara de Nord – Băneasa.
Traseul noii linii de metrou M4 va avea un număr de 14 stații, ce vor fi amenajate pe o lungime totală de aproximativ 12 kilometri, între stația Gara de Nord 2 și stația Gara Progresul, și care va traversa teritoriul sectoarelor 1, 4 și 5, precum și al comunei Jilava din județul Ilfov. Cele 14 stații ale noului traseu sunt: Gara de Nord 2 – Știrbei Vodă – Bogdan Petriceicu Hașdeu – Uranus – George Rozorea – Chirigiu – Filaret – Eroii Revoluției 2 – George Bacovia – Toporași – Nicolae Cajal – Luică – Giurgiului – Gara Progresul.
Stațiile vor fi amenajate conform celor mai noi cerințe pentru securitate la incendiu și vor fi adaptate pentru un acces facil al persoanelor cu dizabilități. Stațiile vor avea și sisteme de protecție a călătorilor, inclusiv panouri de sticlă și uși automate la marginea peroanelor.