Autostrada Comarnic-Brașov, poveste fără sfârșit / Grindeanu: Costă foarte mult, în jur de vreo 4 miliarde. Sper să se termine studiul de fezabilitate în 2025 / Este a patra încercare de construcție a autostrăzii, cea mai recentă a fost în guvernarea Ponta

autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov Sursa foto: Facebook Cătălin Drulă

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, despre autostrada Comarnic-Braşov, că este o investiţie care costă foarte mult, în jur de vreo 4 miliarde şi că speră să se termine studiul de fezabilitate în 2025. Ministrul a mai spus că e în fază de execuţie centura la Comarnic, Busteni şi Azuga, şi prin realizarea acestor variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată în zonă, transmite News.ro.

Ministrul Transporturilor a fost întrebat în conferinţă ce se întâmplă cu autostrada Comarnic-Braşov.

”E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult. Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor. Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva”, a spus ministrul.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Grindeanu a precizat că PSD a trecut în programul de guvernare, legat de acest proiect, chestiuni care ţin de realitate, şi anume faptul că între Ploieşti şi Braşov şi dacă s-ar intra astăzi, mâine, în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028.

”Cine trece altceva, minte. Dacă vreţi să trecem lucruri care nu ţin de realitate şi să trecem să vorbim chestiuni care dau bine pe hârtie, dar în realitate nu se pot întâmpla, se poate face lucrul ăsta. Eu refuz să fac treaba asta, pentru că ar însemna să minţi. Eu vă spun că se poate intra în zona de execuţie, în perioada următoare, având licitaţie anul viitor. De asemenea, e în fază de execuţie, aşa cum bine ştiţi, centura la Comarnic, centura la Busteni şi Azuga, care o mare parte, odată cu realizarea acestor două variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată”, a completat ministrul.

”E un pic mai bine, sau va fi un pic mai bine pe Valea Prahovei”, a mai spus ministrul.

Context. Despre construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, diversele guverne vorbesc de circa 20 de ani. Cea mai recentă încercare a fost în guvernarea Ponta.

La inceputul anului 2014, CNADNR (actuala CNAIR) a încheiat un memorandum cu consortiul format din Vinci-Strabag-Aktor prin care se prevedea concesiunea de lucrări publice pentru proiectarea, constructia, finantarea, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov. Lungimea autostrăzii va fi de 53 kilometri.

Durata contractului de concesiune era de 30 de ani, din care 4 ani construcție și 26 de ani operare si întretinere, iar valoarea estimată pentru lucrările de proiectare și construcție era de 1,828 miliarde euro (fără TVA). Statul ar fi plătit 2,7 miliarde euro pentru constructia, operarea și întreținerea autostrăzii Comarnic-Brașov timp de 30 de ani dacă ar fi avut banii, însă adăugând costurile de finanțare, suma urca la 8,45 miliarde euro, scris HotNews.

Anterior, statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Brașov, ultima tentativă având loc în 2010, când câștigătorul licitației, asocierea Vinci (Franța) – Aktor (Grecia), a renunțat la contract.

Acum, Consitrans este proiectantul Autostrăzii Ploiești – Brașov și a primit o prelungire de 500 de zile, până la 15 ianuarie 2025, pentru predarea studiului de fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ați guvernat degeaba!
    Ati livrat doar chiftele!
    😶😶
    Un elefant se legăna,
    Pe o pânza de paianjen,
    Și fiindca pânza nu s-a rupt,
    A mai venit un elefant.
    Doi elefanti…
    La multi Grindă pentru minciuna sfruntată!
    Că prea era gogonată!
    Autostrada Val.Prahovei!
    😶
    Succes la sadomasochiștii lui Grindă care fac 5 sau 6 ore pe aceasta autosyrada ca sa ajunga la Poiana Brașov!

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.