Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat miercuri, după ce a mers cu premierul Marcel Ciolacu, la Braşov, cu primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 de ani, și primul nou în ultimii 22 de ani, că până în ianuarie 2026 urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren iar prima va intra tot spre Braşov, următoarele urmând să circule spre Constanţa şi Craiova.
Ministrul a mai anunţat că au contracte semnate astăzi, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni, transmite News.ro
”Este cred că pentru prima dată, după 22 de ani, este prima garnitură nouă. Cred că ultima oară a fost Săgeata Albastră, dar era Diesel, de această dată o garnitură electrică. cu alte cuvinte, transport verde. E un program mult mai amplu. Până la sfârşitul anului o să fie livrate şi alte garnituri”, a spus premierul Marcel Ciolacu, la Braşov.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Braşov că următoarea garnitură de tren urmează să vină în luna decembrie.
”Pe parcursul anului 2025, până în ianuarie 2026, deci în 13 luni, urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren, care, prima dintre ele va intra tot pe acest traseu, spre Braşov, următoarele spre Constanţa şi spre Craiova. Cu cât sosesc mai multe, cu atât vom merge şi pe distanţe mai îndepărtate, cum ar fi Timişoara”, a arătat ministrul. Grindeanu a arătat că este un prim pas.
”Speră că cadenţa, dacă tot vorbim de căi ferate, să fie cea enunţată de mine mai înainte, şi anul viitor să avem cât mai multe trenuri”, a subliniat el.
”Avem contracte semnate astăzi, când vorbim, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni, că vorbim de Fondul de modernizare, că vorbim de Programul operaţional, sau că vorbim de PNRR. Absolut toate sunt din fonduri europene, unde, sigur, bugetul de stat vine cu cofinanţarea”, a precizat Grindeanu.
Despre viteza cu care circulă acest tren, Grindeanu a arătat că s-a atins 140 km şi aceasta este restricţia în acest moment. ”Ne dorim ca lucrările în infrastructură, indiferent că vorbim de această rută, sau cea de pe Constanţa, unde se poate atinge 160 km, să fie cât mai multe, iar investiţiile în infrastructură se ducă la creşterea vitezei pe calea ferată, fie că vorbim de transportul de călători, dar şi cel de marfă, care este la fel de important”, a subliniat Grindeanu.