Noul film Gladiator II atrage deja vizitatori în Malta, în timp ce turiștii urmăresc noi locuri de filmare, relatează Euronews.com. Turismul legat de cinema a devenit un fenomen global, inspirând dorința de călătorie prin magia filmelor și a televiziunii.
Pe măsură ce producțiile moderne devin din ce în ce mai cinematografice și mai captivante, ele estompează granițele dintre ficțiune și călătorie, inspirându-i pe fani să exploreze destinațiile pe care le văd pe ecran.
Gladiator II, continuarea foarte așteptată a clasicului din 2000 al lui Ridley Scott, aduce la viață acest fenomen.
Cu Paul Mescal și Denzel Washington în rolurile principale, filmul a reaprins interesul pentru Malta, unde a avut loc o mare parte din producție, și prezintă arhitectura istorică a insulei pe un fundal de spectacol cinematografic.
În timp ce acest arhipelag din centrul Mării Mediterane este deja o atracție pentru pasionații de film, se așteaptă ca numărul vizitatorilor să crească pe măsură ce fanii se înghesuie să experimenteze locațiile prezentate în noua superproducție cinematografică.
În ultimii ani, turismul legat de cinema – sau „set-jetting” – a apărut ca una dintre tendințele cu cea mai rapidă creștere din industria turismului.
Acesta este un domeniu al turismului care a înregistrat o creștere exponențială în ultimii zece ani”, spune Seren Welch, specialist în turismul de film.
Și datele susțin acest lucru: Studiul Expedia privind tendințele în 2023 a arătat că 40% dintre călătoriile rezervate pe platforma lor au fost influențate de filme sau emisiuni TV.
Giganții platformelor de streaming, precum Netflix, au accelerat și mai mult această tendință datorită extinderii lor globale. Telespectatorii sunt acum martorii unei game mai largi de peisaje epice și locații istorice, stârnind curiozitatea și inspirând călătoriile către locurile de filmare.
„[Abonații Netflix] au fost de 2,4 ori mai predispuși să pună o destinație în fruntea listei lor de călătorii după ce au văzut-o într-un serial… ceva la care un birou de turism poate doar să viseze”, spune Welch despre rezultatele 2022 ale platformei de streaming.
„Platformele pot chiar să urmărească vârfurile de căutare a destinațiilor exact atunci când apare un nou serial… așa cum s-a văzut cu „Emily in Paris” și „Bridgerton””, adaugă ea.
Publicul dorește acum să pătrundă fizic în lumea pe care o vede pe ecran, după cum observă Pedro Pascal, starul din Gladiator II, „locația este totul atunci când vine vorba de a spune o poveste”.
Welch este de acord: „Procesul instantaneu de vizionare a unui program pe platforma de streaming preferată a accelerat legătura dintre „îmi place să privesc” și „vreau să vizitez”.
Gladiator II este pe cale să fie un moment de transformare pentru Malta, oferind insulei șansa de a-și consolida statutul de destinație turistică de prim rang.