OpenAI discută planurile de introducere a publicității în produsele sale de inteligență artificială, în timp ce producătorul ChatGPT caută noi surse de venit pe măsură ce se restructurează ca o companie cu scop lucrativ, scrie Financial Times.
Sarah Friar, director financiar la OpenAI, a declarat pentru Financial Times într-un interviu că start-up-ul AI, cu o valoare de 150 de miliarde de dolari, analizează un model de publicitate, adăugând că intenționează să fie „atent când și unde le implementăm publicitatea”.
Grupul din San Francisco, care în octombrie a obținut o nouă finanțare de 6,6 miliarde de dolari, a angajat experți în domeniul publicității de la marii rivali din domeniul tehnologiei, precum Meta și Google, potrivit mai multor persoane familiarizate cu această chestiune și unei analize FT a conturilor LinkedIn.
Într-o declarație ulterioară interviului, Friar a adăugat: „Activitatea noastră actuală se confruntă cu o creștere rapidă și vedem oportunități semnificative în cadrul modelului nostru de afaceri existent. Deși suntem deschiși să explorăm alte fluxuri de venituri în viitor, nu avem planuri active de a urmări publicitatea.”
OpenAI își intensifică eforturile de a genera venituri din produsele sale, cum ar fi motorul său de căutare bazat pe inteligență artificială, încercând să capitalizeze avansul său în sectorul în plină expansiune al inteligenței artificiale. Rivalul său mai mic, Perplexity, testează deja publicitatea în motorul său de căutare bazat pe IA.
Friar, care a deținut anterior funcții de conducere la companii precum Nextdoor, Square și Salesforce, a subliniat bogata experiență în domeniul publicității dintre ea și Kevin Weil, directorul de produse al companiei.Weil a fost anterior responsabil de construirea produselor susținute de reclame la platformele tehnologice majore, inclusiv Instagram și X. „Vestea bună cu Kevin Weil la volanul cu produse este că a venit de la Instagram. El știe cum funcționează acest lucru [introducerea anunțurilor – n.r.]”, a declarat Friar.
În luna mai, OpenAI l-a angajat, de asemenea, pe Shivakumar Venkataraman, care a condus anterior echipa de publicitate de căutare a Google, în calitate de vicepreședinte.
Publicitatea a fost o cale de mare succes pentru marile companii de tehnologie, precum Google și Meta, de a-și monetiza audiențele online uriașe. Dar directorii OpenAI sunt împărțiți cu privire la cum ar putea arăta publicitatea pe platforma lor, potrivit a două persoane care au cunoștință de discuții.
Potrivit unei persoane familiarizate cu gândirea sa, Sam Altman, directorul executiv, este înclinat spre idee.
Grupul în creștere rapidă, care este în prezent una dintre cele mai valoroase companii private din Silicon Valley, cu o evaluare de 150 de miliarde de dolari, se află în plin proces de restructurare ca societate cu scop lucrativ.
Costurile ridicate ale formării de noi modele înseamnă că întreprinderile nou-înființate de inteligență artificială, inclusiv OpenAI, Anthropic și xAI a lui Elon Musk, caută noi modalități de a-și comercializa tehnologia și sunt angajate în eforturi frecvente de strângere de fonduri.
Datorită succesului fulminant al ChatGPT, veniturile OpenAI au crescut la aproximativ 4 miliarde de dolari pe o bază anuală, situându-se astfel printre întreprinderile nou înființate cu cea mai rapidă creștere din toate timpurile. Robotul de chat, care a fost lansat în urmă cu doi ani, a ajuns la peste 250 de milioane de utilizatori activi săptămânal.
Cu toate acestea, costurile masive asociate cu dezvoltarea modelelor AI „de frontieră” înseamnă că OpenAI anticipează că va consuma mult mai mult decât cheltuiește compania în fiecare an pe termen scurt. Compania este pe cale să consume mai mult de 5 miliarde de dolari în numerar.
Una dintre cele mai mari surse de venituri ale OpenAI provine din accesul la interfața sa de programare a aplicațiilor (API), care permite întreprinderilor și dezvoltatorilor să construiască cu ajutorul tehnologiei sale, precum și din vânzarea de licențe individuale și pentru întreprinderi ale ChatGPT.
„Ei urmăresc productivitatea consumatorilor și căutarea consumatorilor. API-ul nu este o afacere cu marjă mare”, a adăugat persoana respectivă.
Friar a subliniat faptul că modelele de publicitate prezintă dezavantaje, inclusiv faptul că sunt sensibile la fluctuațiile din ciclul economic mai larg și că tind să mute atenția unei companii de la satisfacerea utilizatorilor la cea a agenților de publicitate.
„Nu exclud reclamele”, a spus ea. „Dar, pentru moment, există o mulțime obiective mai ușor de atins în modul în care facem lucrurile.”