În 2022, valoarea adăugată internă a industriei auto din UE atribuită consumatorilor din afara UE s-a ridicat la 78,9 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 54% față de 2010 (51,1 miliarde EUR), dar o scădere de 7% în termeni nominali față de 2015 (84,4 miliarde EUR), arată datele Eurostat.
În 2022, China a fost cel mai mare consumator de produse auto din UE, reprezentând 21% din valoarea adăugată internă totală a industriei auto din UE, devansând Statele Unite (20%), care au fost în trecut cel mai mare partener, și Regatul Unit (13%). China a devenit principalul partener în ultimii ani, cota sa crescând de la 12% din valoarea adăugată internă a UE în 2010 la 21% în 2022.
În 2022, valoarea adăugată în industria automobilelor din afara UE, determinată de consumul final din UE, a atins 34,6 miliarde EUR. Aceasta reprezintă o creștere de 47% în termeni nominali comparativ cu 2015 (23,5 miliarde EUR) și o creștere de 124% din 2010 (15,4 miliarde EUR).
Majoritatea valorii adăugate în industria auto din afara UE a fost atribuită producătorilor chinezi (16%), înaintea producătorilor japonezi (15%) și sud-coreeni (10%). China a înregistrat cea mai mare creștere, de la 9% în 2010 la 16% în 2022.
=