András Bartha este un antreprenor din Târgu Mureș care a reușit să facă dintr-un hobby din copilărie, meșteșugul lemnului, o afacere profitabilă, de peste 11 milioane de euro, în continuă ascensiune.
Din anul 2006, conduce “Nett Front”, o fabrică specializată în producția de fronturi pentru mobilă, la care lucrează peste 100 de angajați.
De curând, oferă clienților posibilitatea să își proiecteze bucătăria dorită cu ajutorul tehnologiilor 3D și de realitate virtuală, într-un showroom mobil special amenajat în Capitală.
În plus, a început un nou proiect, “ReFront”, destinat celor care vor să-și reconfigureze bucătăriile cumpărate de la “Ikea”, cu piesele de la fabrica sa.
András Bartha are o experiență bogată în industria mobilei, de peste 38 de ani.
Încă de copil a fost pasionat să sculpteze mici obiecte de lemn. A absolvit un liceu de profil, iar în anul 1986, a început să lucreze ca sculptor industrial la o fabrică de stat. În timpul liber, se ocupa cu propriile creații în lemn, ceea ce avea să îi aducă și debutul în lumea afacerilor.
Antreprenorul a declarat, pentru Economedia: “În acea perioadă, lucrul în sectorul de stat permitea o oarecare flexibililitate după orele de program. Am continuat să lucrez în sculptură, iar creațiile mele ajungeau în străinătate unde erau bine primite. O comandă importantă m-a ajutat să fac prima investiție personală majoră, iar acest lucru m-a motivat să dezvolt mai departe abilitățile și rețeaua de clienți”.
András Bartha a început prima afacere în anul 1992. Atunci, a înființat firma “Bart Impex”, o fabrică specializată în producția de uși și mobilier.
Spune că începutul nu a fost deloc ușor, în contextul în care România se afla în anii tranziției: “Provocările inițiale au fost semnificative, de la aprovizionarea cu materii prime, la lipsa echipamentelor specializate. În special, perioadele de instabilitate economică și lipsa de predictibilitate legislativă au fost provocări semnificative, dar am învățat că adaptabilitatea este cheia”.
De-a lungul anilor, a căutat mereu să se adapteze nevoilor pieței. Așa că, în anul 2006, a înființat a doua firmă, “Nett Front” și a început să producă fronturi MDF, adică plăci din fibre lemnoase, cu densitate medie.
András Bartha a explicat: “Aceasă decizie a fost esențială, deoarce mi-a oferit posibilitatea să controlez procesul de fabricație și să răspund mai rapid cerințelor pieței, întărind poziția noastră de referință pe piața produselor de mobilier personalizat”.
Odată cu extinderea gamei de produse, cifra de afaceri a crescut constat și a ajuns la un record de peste 59 de milioane de lei, anul trecut.
Antreprenorul a constatat însă că digitalizarea ia amploare tot mai mare, așa că a pus bazele unei noi strategii de dezvoltare care prevede investiții mai ales în tehnologii 3D și de realitate virtuală.
De curând, a deschis un showroom în București, unde clienții pot, cu ajutorul tehnologiei, să-și proiecteze bucătăria dorită.
András Bartha a explicat: “Prin utilizarea tehnologiei 3D, clienții și designerii de interior pot vizualiza în detaliu produsele noastre și pot personaliza piesele de mobilier în funcție de preferințele lor. De asemenea, realitatea virtuală le oferă posibilitatea de a experimenta, încă de la distanță, cum ar arăta un anumit produs într-un spațiu real, facilitând astfel luarea unei decizii informate”.
În plus, a început o nouă linie de business, “ReFront”, special destinată celor care au cumpărat bucătării de la Ikea.
Antreprenorul a explicat: “Pratic, furnizăm fronturi Nett Front special concepute să fie compatibile cu mobilierul de bucătărie Ikea, care este foarte utilizat de generațiile tinere. Cu ajutorul produselor noastre, pot să-și redecoreze bucătăria și să o personalizeze așa cum o doresc, rapid, simplu și într-un mod accesibil”.
András Bartha estimează că va încheia anul cu o cifră de afaceri cu 10% mai mare decât cea din 2023. Cea mai mare amenințare la adresa afacerii rămâne instabilitatea fiscală, spune acesta.
Omul de afaceri a explicat: “Schimbările frecvente în politica fiscală înregunează anticiparea cheltuielilor și crearea unor strategii financiare stabile, ceea ce poate afecta atât bugetarea investițiilor, cât și planurile de dezvoltare. Pentru a atenua aceste efecte, ne concentrăm pe eficiența operațională și pe diversificarea surselor de venit. De asemenea, monitorizăm constant schimbările legislative, astfel încât să putem răspunde prompt și să ne protejăm afacea împotriva riscurilor externe”.
În prezent, András Bartha se pregătește să predea fiicei sale, Tunde Szel-Bartha, conducerea afacerilor.
Tunde Szel-Bartha a explicat, pentru Economedia: “În ceea ce privește planificarea succesiunii, consider că este esențial să avem o tranziție lină și bine pregătită, care să asigure continuitatea și dezvoltarea afacerii pe termen lung. Deși climatul fiscal actual poate părea provocator, este și o oportunitate de a implementa strategii inovative și flexibile, care să ne ajute să menținem stabilitatea și să continuăm să creștem”.
Una dintre cele mai mari ambiții ale viitoarei patroane este să extindă gama de produse și servicii, iar „Nett Front” să devină un business prezent și pe alte piețe externe.