Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat pe pagina sa de Facebook stadiul lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, Boița – Cornetu, ce are o lungime de 31 de kilometri.
Potrivit reprezentantului antreprenorului turc (Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS), inginerul Alexandru Bogdan, a explicat stadiul lucrărilor și etapele care vor fi parcurse în continuare. El a precizat în clipul video publicat de CNAIR că în zona localității Boița, stadiul lucrărilor a ajuns la 20%.
“Ne aflăm în zona kilometrului 32 al autostrăzii, în apropierea satului Grăbești. În această zonă am început un drum de acces și platforme de lucru pentru un viaduct care va traversa râul Boia și în continuare vom pregăti drumul de acces către intrarea în tunelul Robești. Deja am pregătit aproximativ 4 km de de drum în această zonă și tot 4 km de drum sunt pregătiți în partea cealaltă a a tunelului Robești dinspre localitatea Racoviță. Aceste drumuri sunt gândite în principal pentru a evita deranjarea localnicilor și a locuitorilor din aceste zone și vor deservi la mutatul materialelor necesare la construcția autostrăzii. În aceste în aceste zone lucrările permanente de execuție sunt începute., după cum știți încă de anul trecut, din luna iulie-august, mai ales pe Sectorul 1 din localitatea Boița. Acolo deja progresul înregistrat este de aproximativ 20%. se lucrează în continuare la pilot, furați, fundații de pod, elevații.” , a explicat reprezentantului Antreprenorului turc (Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS), inginerul Alexandru Bogdan.
El a adăugat: “În Sibiu am pregătit o fabrică pentru elementele prefabricate pentru grinzi. Acestea se află deja în faza de probe tehnologice, urmând ca în cursul săptămânii viitoare să fie turnate primele grinzi spre fabricate. Aici ne aflăm în Sibiu. După cum vă spuneam, este locația fabricii de gri spre fabricate și de confecții metalice necesare tablierelor din oțel. Avem deja montate, față de precedenta vizită, cele două poduri rulante care vor ajuta la manipulare a grinzilor prefabricate și pregătire a lor pentru transport și și canalul în care se vor turna câte două grinzi odată și pretensiona grinzile prefabricate. Avem lungimea, lungimea canalului este de aproximativ 80m, permițând turnarea în același timp a 2-a grinzi pe proiect. Momentan sunt prevăzute peste 1000 de grinzi prefabricate și aproximativ 40.000t de confecție metalică pentru tabletele din din oțel. Suplimentar mai avem de produs și 5.000t de de oțel pentru elementele din tunel.”
Reprezentatul constructorului turc a mai precizat că “în zilele următoare vom face primele probe tehnologice de turnare a betonului și iar săptămâna viitoare este planificată prima turnare efectivă a unei grinzi. Pentru acest proiect, pentru producția de beton dar și pentru alte necesități ale șantierului, s-a deschis carieră de piatră în zona localității Lotrioara, unde a fost deja finalizat o stație de sortare și un concasor. Este o investiție a antreprenorului, plănuind să îl folosim pentru toată autostrada la producția de agregate concasate. Încă de anul trecut, din noiembrie-decembrie, studiile geotehnice de teren au fost finalizate. De asemenea a fost predat proiect partea de de studiu geotehnic, partea scrisă se va finaliza și partea de de proiectare care va fi predată în cel mai scurt timp către aprobare.”
Lotul 2 Boița – Cornetu (31 km) este construit de asocierea de constructori din Turcia Mapa-Cengiz și include 7 tuneluri din care cel mai lung, la Câineni, de 1,5 kilometri și 49 de viaducte, inclusiv un viaduct cu o lungime de 700 de metri la Boița.
Acest lot va primi o finanțare europeană de 2,93 miliarde de lei, care reprezintă 40% din valoarea totală eligibilă aprobată. Costul total al lotului se ridică la 8,7 miliarde lei. Lucrările ar putea fi finalizate în 2029.
Secțiunea 2 Boița – Cornetu (31,33 km.)
Antreprenor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS;
Durată contract: 68 de luni (18 luni proiectare, 50 de luni execuție);
Valoarea contract: 4,250 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Termen contractual actual de deschidere: 2028.