Ministerul Transporturilor a emis săptămâna trecută autorizația completă de construire pe Lotul 1 de pe Autostrada A0 București Nord, așadar constructorul Pizzarotti – Retter poate începe oficial lucrările. Surse consultate de Economedia arată că antreprenorul a început lucrările pregătitoare și ar putea intra în șantier la finalul lunii februarie. Contractul pentru Lotul 1 A0 Nord a fost semnat cu Pizzarotti – Retter în septembrie 2023, la peste 4 ani de la lansarea licitației, după numeroase amânări și contestații. În vară, Compania de Drumuri a semnat supervizarea cu proiectantul Consitrans. Acesta este ultimul lot de pe A0 pe care încă nu au început lucrări.
În octombrie, MT a emis autorizația parțială pentru lucrări pe Lotul 1 A0 Nord, care vizau jumătate din totalul lucrărilor, iar săptămâna trecută a fost emisă și Etapa a II-a autorizației.
„Se autorizează executarea lucrărilor de construire, după cum urmează: Lucrări de drum (structură rutieră, terasamente, etc); Lucrări de artă: 1) pasaj pe autostrada de centură peste DJ 601A la km 2+475 (se autorizează inclusiv rampa de acces km 2+300 – km 2+500), 2) pasaj pe DC 143C peste autostrada de centură la km 4+552, 3) pasaj pe drum de exploatare peste autostrada de centură la km 7+864, 4) pod/pasaj pe autostrada de centură peste Râul Colentina, C.F. 300 București – Ploiești, C.F. Mogoșoaia – Buftea, D.E. și bretea 2 nod rutier DN1A la km 10+762 – parțial, 5) pasaj pe autostrada de centură peste DN 1A la km 12+130; Lucrări de scurgerea apelor; Lucrări de consolidare; Lucrări hidrotehnice; Noduri rutiere: intersecțiite cu DN 7 și DN 1A; Dotări autostradă: parcări de scurtă durată km 3+500 stg/dr și km 14+500 stg/dr (doar lucrări de terasamente, în limita coridorutui de expropriere) și punct de sprijin km 3+500 (doar lucrări de terasamente, în limita coridorului de expropriere); intersecții și restabiliri drumuri existente; Lucrări de siguranța circulafiei; Lucrări de protecția mediului conform Acordului de Mediu Ro-ANPM/nr. 4/13.05.2010 revizuit la data de 12.03.2024 și a Deciziei etapei de încadrare nr. 165/30.09.2024, emise de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, cu condiția respectării legislației de mediu în vigoare”, prevede Autorizația emisă.
Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 100 milioane de lei, fără TVA.
Sursele Economedia arată că constructorul a început deja lucrările pregătitoare și organizarea de șantier. Conform acestora, constructorul ar putea începe lucrările la sfârșitul lunii februarie sau începutul lunii martie.
Contractul pentru lotul 1 A0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării (12 luni) a fost dat începând cu octombrie 2023, astfel că etapa de proiectare avea termen-limită de finalizare octombrie 2024. Deși în Studiul de Fezabilitate erau prevăzute 4 situri arheologice, pe traseu au fost identificate 12 situri, iar lucrările de decărcare arheologică se desfășoară pe traseu.
Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti – Retter va reuși să respecte termenul, iar din 2026 să se circule pe inelul complet al Autostrăzii București.
În iulie, CNAIR a semnat cu proiectantul Consitrans contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul Pizzarotti – Retter. Contractul cu o valoare de 19,7 milioane de lei, a fost atribuit oficial pe data de 4 iulie, conform datelor din SEAP.
Lotul 1 Pizzarotti – Retter de pe A0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul lui 2023 (12 din cei 19 km), iar la vest cu Lotul 3 de pe A0 Sud, lotul Aktor, despre care constructorul spune că va fi inaugurat în aprilie 2025.